Jag har bestämt mig för att byta isolering på loftet. Huset är en plans med kallvind (loft) där isoleringen ligger. Ångspärren ligger under isoleringen. Dessvärre har den blivit illa behandlad vid diverse installationer som t ex huvar över led lampor och andra genomföringar. Men det jag funderar på är att kvalitén är väldigt dålig, mer som en sorts tunn plast av det slag som man förr hanlade frukt och grönt i (innan det byttes mot papperspåsar..) Jag tänkte byta ångspärren mot en typ av åldersbeständig plast. Jag antar att det inte kan bli "för" tätt? Därefter är jag inne på att fylla upp med lösull som ersättning för den gamla isolering jag slänger ut. Någon som har bytt och har tips om detta?