1 779 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Ångspärr garage!
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 inlägg
Den gör ingen skada om den sitter där men i ett garage är det oftast överflödigt. Fungerar bra utan. Blir inte alls samma fuktbelastning där som inne.
Har samma fundering. Jag har nästan bestämt mig för en ångbroms istället för ångspärr. Efter att ha läst flera trådar om detta.
Bygger och kommer bygga:
Panel, 34x70, Windy, 145x45 med stenull, ångbroms, 45x45 med stenull, osb,gips.
I taktet blir det cellulosa.
Ca 60m2 kommer ha det uppvärmt ca 12-18grader när jag sätter in LVP.
Ventilation med 1st intellvent fläkt. Kan hända att det kommer att tinas upp en bil någon enstaka gång. De står annars i carporten.
Att man bör ha något som hindrar luften/fukten att röra sig har jag förstått. Känner att ångbroms känns bättre än ångspärr. Med tanke på att det oklart hur mycket det kommer värmas och när det blir.
Jag är ingen snickare, långt ifrån. Läser mig till i de flesta momenten. När det gäller ångspärr/plast så verkar det inte vara solklart för alla/samsyn hur man ska göra.
lycka till
Bygger och kommer bygga:
Panel, 34x70, Windy, 145x45 med stenull, ångbroms, 45x45 med stenull, osb,gips.
I taktet blir det cellulosa.
Ca 60m2 kommer ha det uppvärmt ca 12-18grader när jag sätter in LVP.
Ventilation med 1st intellvent fläkt. Kan hända att det kommer att tinas upp en bil någon enstaka gång. De står annars i carporten.
Att man bör ha något som hindrar luften/fukten att röra sig har jag förstått. Känner att ångbroms känns bättre än ångspärr. Med tanke på att det oklart hur mycket det kommer värmas och när det blir.
Jag är ingen snickare, långt ifrån. Läser mig till i de flesta momenten. När det gäller ångspärr/plast så verkar det inte vara solklart för alla/samsyn hur man ska göra.
lycka till
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 305 inlägg
Varför stenull i väggarna och cellulosa i taket?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden