209 852 läst ·
2 051 svar
210k läst
2,1k svar
Ångrar ni att ni har skaffat fiber?
Radiolänk har en massa begränsningar. Om det nu är 5G vi pratar om, med små celler, då skulle det alltså sitta kanske 4-6 radiolänkar över en sträcka på 1 km. Hur många kanaler kommer behövas för att täcka upp det? Hur många radiolänkar behövs till en by med kanske 30 hushåll som ligger utspridda över en yta som är kanske en mil i diameter?
5G är väl inte radiolänk?N Nerre skrev:Radiolänk har en massa begränsningar. Om det nu är 5G vi pratar om, med små celler, då skulle det alltså sitta kanske 4-6 radiolänkar över en sträcka på 1 km. Hur många kanaler kommer behövas för att täcka upp det? Hur många radiolänkar behövs till en by med kanske 30 hushåll som ligger utspridda över en yta som är kanske en mil i diameter?
Vi ska väl snart få in fibern i huset. Bestämde ju mig efter många om och men att beställa för ca24000:-. Det jag inte är speciellt imponerad av efter att börjat kolla runt på olika abonnemang är månadsavgiften. Billigaste jag hittat är 10/10 Mbit/s för 309:- i månaden. Hade nog räknat med något billigare...
Jo, man bygger ett helt nytt backbonenät, många av tjänsterna i detta stöds inte via 4G utan man kommer att behöva bygga ut 5G för att kunna sälja dessa. Det är hela idén med 5G, att man skall kunna sälja mobila tjänster med bra karakteristik överallt.A Andy78 skrev:
Läs inlägget du besvarade en gång till. ..F fsn skrev: