Kollar på en ångdusch av märket Aurlane, i installationsanvisningarna finns en formulering som varken jag eller säljaren på Bauhaus förstod. Se sid. 28 i manualen: "Vattenkopplingarna ska vara i nivå med kaklet."

Vad betyder det egentligen :x att de ska ligga i horisontell linje med kant på kakelplattorna? Att de måste vara inbyggda rör som dessutom inte får sticka ut?

Hoppas på att någon annan fattar bättre än jag så man kanske vågar beställa ;) har för övrigt inte tänkt att ha inbyggda rör...

Länk till installationsanvisningarna: http://media1.bauhaus.se/media/pdf/CAB082.pdf

D
I den franska (originaltexten?) kan jag inte ens hitta just den instruktionen. Annars kan man ofta förstå något bättre om man tittar på originalinstruktionerna, ifall något blivit dåligt översatt.

Lite testande med Google translate på de andra språken i manualen stötte jag på följande från holländska "Vattenintaget skall stå på samma nivå som golvplattor" vilket nästan låter rimligt och kanske kan tolkas mer som att rören ska horisontellt följa golvets nivå?

Antar att de är ute efter att om man ställer kabinen i våg på golvet så får inte rören sitta monterade så att de inte linjerar med varandra?

C
Helt obegripligt!

Glöm inte heller bort:
13/ Duschkabinens radio omfattas av skyldigheten att betala radioavgift, därför bör du anmäla innehavet om du inte redan betalar en radioavgift!

Säljaren på Bauhaus kanske kan ta på sig att kontakta tillverkaren och ta reda på exakt vad de menar?

Ja, jag tror nog att de får kolla upp det där åt mig!

OT: Finns fler sköna citat från den där manualen, tillexempel
"Svar 7:
– Trots rekommendationerna på bruksanvisningens första sida har du förmodligen använt rengöringsmedel som innehåller aceton, klor eller ammoniak. Det enda lösningen på detta är att du beställer nya komponenter från din återförsäljare."

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.