Har kollat lite på en ångdusch med bubbelbadkar ifrån pm-hem. http://www.pm-hem.se/angdusch-med-bubbelbad/victoria-1414 Någon som har erfarenhet ifrån importerande badkar eller kanske till och med badkar ifrån pm-hem?

Det jag tänker mest på är elsäkerheten. Sen om grejerna funkar bra som ång funktionen mm.? Sen är det ju kanon om det håller mer än ett år. Ringa och fråga dom går inte riktig,t eftersom de vore bra dumma om dom sa att det inte håller. Så vill höra här om någon har haft en, ett par år och kan komma med lite åsikter. Tack på förhand.

Redigerat:
Y
Jag åkte måånga timmar och mil för att besöka butiken innan stort inköp.
Vilket jag tycker var värt det för jag valde lite annat än det jag åkte dit för att se. vilket dom demostrerade live, vatten inkoppplat i deras populäraste modeller.

Dom köper från något asiatiskt land, men utifrån deras önskemål på design.Om det gäller alla prylar eller vissa vet jag inte, men produkterna har alltså lite smarta förbättringar anpassade till svensken.

Butiken har en anställd som åker runt och lagar samt säljarna berättar gärna om hur generösa dom är gällande hantera garantier.

Ena prylen jag köpte gick sönder under installation pga dum konstruktion, men butiken klurade ut en förbättringsreservdel som dom skickade mig. Men, när jag senare kontaktade dom igen om något så var det som om dom tröttnade och slutade svara. Kanske var lite om gängor som inte bet riktigt under installationen.
Nu när kromplastsaker lossnar så vet jag inte om jag ska leva med det eller ringa dom för tvinga fram svar ifall det finns nya att köpa då garantin är slut, men dom hävdar att dom ska ha delar lång tid framöver till sina produkter.

Jag har använt bubbelbadet två gånger på några år och dessa två gånger funkade bra.
Duschkabinen använder jag ofta, tror att den smygläcker lite men det är pga att jag har mycket kalk i vattnet. Fasar för att behöva dra fram allt och byta på baksidan, men tror det stod något om att det gick framifrån vilket jag tvivlar på om jag minns rätt.
- Ångfunktionen i kabinen har jag testat en gång, vilket verkade trevligt men blev inte att jag körde den fler gånger. köra takdusch i nedsläckt rum och lite svag partybelysning + radio.. det är najs..

bubbelbadet låter inte så farligt på lägsta hastighet. elpatronen klarade hålla värmen i badkaret, eller faktiskt rentav göra det för varmt. partybelysningen blir rolig grej för dejterna... displayen upplevde jag ha buggig mjukvara, så jag förlitar mig mer på fjärrkontrollen.

duschkabinens glasrutor går inte hela vägen ner, det är alltså inga gummilister längst ner som blir dåliga och äckliga. det är bra design.

Varför jag egentligen valde deras saker är för att det var dom enda, med rimliga priser, som hade stor löstagbar front.
Där man kan ta bort fronten och lyckas få in armen för städa golvbrunnen. Andra kabiner saknar detta och man tvingas då dra fram hela skiten och kila sig bakom....

Det är förvisso badkar du ser på, jag ser inga synliga skruvar på den fronten vilket är oroväckande, men det är nog som på min kabin istället att den sitter med magneter.

Skulle jag köpa därifrån igen? Jo det skulle jag nog för tycker man får mycket för pengarna trotsallt.
Men enda jag råder folk är att man försöker åka ut och uppleva sakerna i butik, och att tänka på om man verkligen har plats, den dagen det ska lagas eller städas så ska man lyckas dra fram allt.

Fjäska till dig, eller köp, deras vax/polish saker för dom var rätt trevliga.

Jag är inte riktigt nöjd med deras avloppsrörslösning med flexrör, kommer sätta sig massa skit i dom rören. Men visst, det är smidigt när man ska installera det.

Redigerat:
Tack så mycket att du tog dig tid och skriva ner allt.:thumbup:

Förstår självklart att inte allt kan vara perfekt eftersom riktiga märkes badkar kostar betydligt mycket mer. Men låter iallafall som att det är värt pengarna. Skönt att det finns reservdelar med. Får åka in och känna och klämma lite i butiken.

Tänkte få liv i tråden igen! Har inte riktigt fått tummen ur röven och köpt ett badkar. Men nu börjar det bli dags.

Är intresserad utav den här: http://www.pm-hem.se/angdusch-med-bubbelbad/victoria-1414

Men nu har jag även hittat den här: http://www.blocket.se/orebro/Kombinerad_angbastu___massagebadkar_omg_lev_35657127.htm?ca=8&w=1

8000 kr prisskillnad på dom. Men de ser ut att vara väldigt lika i storlek/prestanda. Så vad är det som gör att det skiljer så? är det något jag missar?

Y
Tycker den billigare såg, billigare ut.
Jag är inte så förtjust i massa onödiga saker på väggarna, bara svårare att hålla rent.

Men samtidigt tänker jag att dom är såpass lika så är väl lika bra att ta den billiga och lägga undan resterande pengar inför den dagen den går sönder och man får byta ut allt mot en ny.

Man kan ju fråga säljarna ifall någon av dom går att renovera utan att dra fram kalaset. Och om dom kommer ha delar till dessa ett tag framöver.

Ne det har du faktiskt rätt i. Ska försöka höra lite med dom om reservdelar och sen även direktiv och standarder. Så de är godkända att ha i Sverige.

Morsan och farsan har en liknande duschapparat. Skulle jag köpa en liknande till min kåk. Knappast! Tycker blandaren är rent skräp. Sjunker panntempen under 65 grader blir det iskallt i duschen. Nästa femma är invändiga höjden, jag som är 1.93 kan inte stå rakt i duschen. Värdelöst!

Farsan har tagit bort ångfunktionen på rekommendation av säljaren då denna inte var värd besväret att använda då funktionen inte var något vidare

Hade blandaren varit av bättre kvalitet och invändiga höjden varit mer tilltagen. Så visst hade jag köpt en då.

Putten skrev:
Morsan och farsan har en liknande duschapparat. Skulle jag köpa en liknande till min kåk. Knappast! Tycker blandaren är rent skräp. Sjunker panntempen under 65 grader blir det iskallt i duschen. Nästa femma är invändiga höjden, jag som är 1.93 kan inte stå rakt i duschen. Värdelöst!

Farsan har tagit bort ångfunktionen på rekommendation av säljaren då denna inte var värd besväret att använda då funktionen inte var något vidare

Hade blandaren varit av bättre kvalitet och invändiga höjden varit mer tilltagen. Så visst hade jag köpt en då.
Fan de lät ju inge bra. Min panna kommer knappt upp i 65 :O Har Luftvatten så blir ju inga extrem värme. Är intresserad av den just för ångfunktionen... Låter ju helt sjukt om de kostar över 20 och inte funkar? Du har inte lust att kolla exakt vilken modell de har?

Har ingen själv men har några bekanta som har liknande....vet inte i vilken prisklass någon av dom har men ingen av dom är helt nöjda...har varit strul med läckage och teknikfel och långa svarstider från lev.
Själv har jag valt vanliga std duschar och lagt pengar på utespa istället.

Vi köpte en annan av PM:s kinesiska duschkabiner till "andraduschen", förmodligen samma ursprung.
Kvaliten är lite...kinesisk. Det som syns ser helt ok ut. Det som inte syns ser slarvigt ut, mycket glasfiberrester, benen på underredet är snett och slarvigt svetsade, men inget som påverkar funktionen.
Något hål var borrat på fel ställe, annars var den hyfsat ok att montera.
Duschmunstycket släppte från slangen efter en vecka. (Det är en gåta hur det satt fast så pass länge, det verkar inte limmat och passningen är inte tight nog för att hålla det kvar.) Vi funderade på att reklamera men fixade det med lite epoxy istället.Efter några veckors användning så stannar inte sitsen i uppfällt läge utan faller ner.
Själva duschfunktionerna funkar ok.

hmm nu blir ja ännu mer fundersam. Tack så mkt för all hjälp. Tror nog jag köper den på pm. Får chansa lite. Antingen blir ja nöjd annars får jag väl skruva isär den och ha den som badkar ist.

xyle skrev:
Fan de lät ju inge bra. Min panna kommer knappt upp i 65 :O Har Luftvatten så blir ju inga extrem värme. Är intresserad av den just för ångfunktionen... Låter ju helt sjukt om de kostar över 20 och inte funkar? Du har inte lust att kolla exakt vilken modell de har?
Tjoflöjt.
Dom köpte från importlagret i Luleå. Blandaren fungerade ok från en början men ett par år senare började den ge sämre varmvatten. Nu blir det kallt under 65 grader panntemp. Dessutom så står den och smådroppar nu. Inte helt tät. Ändå har dom ett väldigt mjukt och kalkfattigt vatten.

Låter som riktiga skitgrejer med typisk kina-kvalitet... undvik.

Tråkiga är att de mesta är förberett för ångdusch. El mm. Så vet inte vad jag ska ha där ist? Eller finns ångdusch med bubbelbadkar svensk tillverkat ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.