Har monterat ångbroms i taket. Men läser nu att man inte får tejpa utan att fästa en regel utanpå. Helt enkelt får inte tejpen ligga i spänn.

Ska duken läggas längs med hanbjälken eller tvärs över som jag gjort?

Hur gör jag? Hur gör man?
Kommer sitta gles på cc 300

Takstolar 1200cc

Tack!

• Monterad ångbromsduk Intello Plus i tak och väggar med tejpade skarvar, byggmaterial staplat på golvet och byggverktyg mot väggen i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
surris
W Wallawhoa skrev:
Har monterat ångbroms i taket. Men läser nu att man inte får tejpa utan att fästa en regel utanpå. Helt enkelt får inte tejpen ligga i spänn.

Ska duken läggas längs med hanbjälken eller tvärs över som jag gjort?

Hur gör jag? Hur gör man?
Kommer sitta gles på cc 300

Takstolar 1200cc

Tack!
Vart läser du det? Klart du kan tejpa, antingen det eller klämma fast skarvarna. Eftersom du sätter gles sen så kommer det inte ligga i spänn.

surris surris skrev:
Vart läser du det? Klart du kan tejpa, antingen det eller klämma fast skarvarna. Eftersom du sätter gles sen så kommer det inte ligga i spänn.
Tack för svar! Det står att reglar/läkt ska sättas för att inte tyngd ska läggas på tejpremsan.

Men jag antar att tyngden inte blir så stor med 300mm lösull, och 230mm mellan glesen (cc300)

Är detta okej?

Den gröna tejpen är takstolarna

• Rum under byggnation med synliga takreglar, gröna tejpremsor på takstolarna och väggar täckta med INTELLO PLUS ångspärr. Byggmaterial ligger på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
surris
Ja det är okej.

R
W Wallawhoa skrev:
Tack för svar! Det står att reglar/läkt ska sättas för att inte tyngd ska läggas på tejpremsan.

Men jag antar att tyngden inte blir så stor med 300mm lösull, och 230mm mellan glesen (cc300)

Är detta okej?

Den gröna tejpen är takstolarna
Ser väldigt proffsigt ut, snyggt jobbat..

R Rejäl skrev:
Ser väldigt proffsigt ut, snyggt jobbat..
Tack! Hoppas du ej var ironisk ! 🤔

Det svarta är alltså skarven på duken

R
W Wallawhoa skrev:
Tack! Hoppas du ej var ironisk ! 🤔

Det svarta är alltså skarven på duken
Nej det ser jättebra ut..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.