13 927 läst ·
5 svar
14k läst
5 svar
ånga tapet på gips?
Håller på och tar bort all tapet i vår lägenhet. Betongväggar så körde med ångmaskinen som gör det väldigt enkelt på dom 40år gamla tapeterna 
Men tydligen är väggsidan som går mot balkongen i gips in mot rummet.
Blev provade att ånga lite lätt men vågar inte gå på ordenligt med ångmaskinen när det är gips under.
Går det bra att ånga lite lätt eller ska man låta bli?
Innan ni tipsar om renoveringsgips, vi tänker få bort all tapet, bredspackla 2gånger sen måla.. gör inget om det blir lite extra jobb bara det blir bra
Vi får en liten flicka i November så det ska bli hennes rum och vi har tänkt måla vitt. Tips på bra vitfärg som tål att torkas med fuktig trasa någon?
Tack!
Men tydligen är väggsidan som går mot balkongen i gips in mot rummet.
Blev provade att ånga lite lätt men vågar inte gå på ordenligt med ångmaskinen när det är gips under.
Går det bra att ånga lite lätt eller ska man låta bli?
Innan ni tipsar om renoveringsgips, vi tänker få bort all tapet, bredspackla 2gånger sen måla.. gör inget om det blir lite extra jobb bara det blir bra
Vi får en liten flicka i November så det ska bli hennes rum och vi har tänkt måla vitt. Tips på bra vitfärg som tål att torkas med fuktig trasa någon?
Tack!
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Jag brukar köra med blomspruta. Tar säkert längre tid men är skonsammare för underlaget.
Jag körde också utan problem på gipsskivor. Men först så rev jag loss så mycket som möjligt av tepeterna. Stoppa gärna mellan en tunn japanspackel och glid med den mellan tapetlagrena för att lossa (krävs en del kraft). Funkade skitbra.
Klicka här för att svara