Hej,
Jag har en ugn där ångan körs ut från de 2 hålen (se bild). Problemet är att ångan hamnar på kaklet. Detta gör då att vattendroppar rinner ner bakom ugnen, och där nere finns eluttaget till ugnen.
Jag vill slippa detta problem, inte minst pga. de fuktskador som kan uppkomma samt risken för att vattnet når eluttaget.
Jag har funderat på att sätta något mellan kaklet och ugnen så att det inte rinner ner, men vet inte vad? Har någon något bra tips? Jag vill inte sätta fast ugnen mot väggen på något sätt, utan det ska vara lätt att dra ut sen.
Tack
Jag har en ugn där ångan körs ut från de 2 hålen (se bild). Problemet är att ångan hamnar på kaklet. Detta gör då att vattendroppar rinner ner bakom ugnen, och där nere finns eluttaget till ugnen.
Jag vill slippa detta problem, inte minst pga. de fuktskador som kan uppkomma samt risken för att vattnet når eluttaget.
Jag har funderat på att sätta något mellan kaklet och ugnen så att det inte rinner ner, men vet inte vad? Har någon något bra tips? Jag vill inte sätta fast ugnen mot väggen på något sätt, utan det ska vara lätt att dra ut sen.
Tack
Brukar det inte sitta nån liten huv över dom hålen som leder luften framåt?
Eller kanske inte... såg precis min modell på ELON:s hemsida, och det ser inte ut att finnas någon extra plastskydd eller liknande... suckB bygghemma skrev:
https://www.elon.se/electrolux-ekc60109fw-112300
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
De där plasthuvarna har antagligen blivit bortrationaliserade för att hålla nere priset på spisen. Förhoppningen har kanske varit att två stora hål ska göra att det inte blir alltför dåligt resultat jämfört med litet hål och huv.
Klicka här för att svara