14 430 läst ·
20 svar
14k läst
20 svar
Ang. kopplingen på tryckluftsverktyg
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Det är som sagt enkelt att smörja med en spray, om man inte kör en dimsmörjare kontinuerligt.
http://www.jula.se/luftverktygsolja-622008
http://www.jula.se/luftverktygsolja-622008
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Med erfarenhet från VVS-branschen ifrågasätter jag om rörgängorna är de samma för amerikanska och europeiska nipplar? Det brukar de vara.
Kan också flika in att det finns mycket Atlas Copco-kopplingar för tryckluft på svenska markanden.
Kan också flika in att det finns mycket Atlas Copco-kopplingar för tryckluft på svenska markanden.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Det skulle naturligtvis stå "det brukar de INTE vara".
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Har nu monterat och testat CEJN e-safe och är mycket nöjd. Finessen med dem är att när man drar tillbaka ringen för att koppla loss så lossar den kopplingen men håller kvar den ca 5mm ute. För att få loss slangen för man tillbaka ringen och då lossnar kopplingen. Mycket enkel och genialisk lösning på problemet.
Noterade doch att det är skillnad på nipplar och nipplar. Köpte en bättre och den har en inner dia som är mer än 1mm större än billigaste budget varianten på Jula.
Provade även en ny slang från Tundra. Mycket trevlig 3/8 slang som är mjuk och följsam. För priset på ca 400kr kan jag rekommendera den!
http://www.spraygunsdirect.co.uk/product.php?tid=102&products_id=7869
Noterade doch att det är skillnad på nipplar och nipplar. Köpte en bättre och den har en inner dia som är mer än 1mm större än billigaste budget varianten på Jula.
Provade även en ny slang från Tundra. Mycket trevlig 3/8 slang som är mjuk och följsam. För priset på ca 400kr kan jag rekommendera den!
http://www.spraygunsdirect.co.uk/product.php?tid=102&products_id=7869
Klicka här för att svara