Hejsan!
Jag har sökt forumet men inte hittat!
Någon som har hyffsat aktuella priser på Nyckelfärdiga Anebyhus
Stilvägen ?
Fiskaregatan ?
Kvadratvägen ?

Tacksam för all indikation jag kan få tag på ! :P

Vore det inte lämpligt att vända dig till en återförsäljare för detta!?? ;)

Lycka till med husbyggandet!!

Jo, visst.
Jag har bokat tid med återförsäljaren. Men det som är så bra med Forum på internet är att man kan få en indikation på prisnivåer, andras erfarenheter med mera dels på långhelger när inte återförsäljare jobbar och dels utan att ringa runt 40 olika återförsäljare bara för cirkapriser.
Men som sagt, så länge man bara är intresserad av ungefärliga priser. Man ska nog ta priserna på forumet med en nypa salt då de varierar med tiden samt geografisk position. ::)

Men tack för ditt tips !! ;)

Ungefärligt capris på Stilvägen är 2,2 enl vår säljare. Generalentreprenad och i Västeråstrakten.

_Valle_ skrev:
Jo, visst.
Jag har bokat tid med återförsäljaren. Men det som är så bra med Forum på internet är att man kan få en indikation på prisnivåer, andras erfarenheter med mera dels på långhelger när inte återförsäljare jobbar och dels utan att ringa runt 40 olika återförsäljare bara för cirkapriser.
Men som sagt, så länge man bara är intresserad av ungefärliga priser. Man ska nog ta priserna på forumet med en nypa salt då de varierar med tiden samt geografisk position.  ::)

Men tack för ditt tips !!  ;)
Visst har du rätt med att Forum på internet kan ge mycket!! :)

Men priset innehåller så mycket och kan bli väldigt missvisande om man bara slänger ur sig en kostnad!! Tomtpriser, anslutningsavgifter m.m. varierar stort, är det rostfria vitvaror, spröjs, 2,6 m i takhöjd etc. svårt att veta om någon skriver 1,7 miljoner.

Lycka till med husplanerna!!

Ensomvet skrev:
[quote author=_Valle_ link=1148716727/0#2 date=1148886518]Jo, visst.
Men som sagt, så länge man bara är intresserad av ungefärliga priser. Man ska nog ta priserna på forumet med en nypa salt då de varierar med tiden samt geografisk position.  ::)

Men tack för ditt tips !!  ;)
Visst har du rätt med att Forum på internet kan ge mycket!!  :)

Men priset innehåller så mycket och kan bli väldigt missvisande om man bara slänger ur sig en kostnad!! Tomtpriser, anslutningsavgifter m.m. varierar stort, är det rostfria vitvaror, spröjs, 2,6 m i takhöjd etc. svårt att veta om någon skriver 1,7 miljoner.

Lycka till med husplanerna!!

[/quote]

Hehe, om du läser inlägget som du citerar mig på kan du ganska tydligt förstå att jag är medveten om just detta och endast är intresserad av en indikation/ungefärligt pris.
Tomtpriser, anslutningsavgifter brukar mig veterligen sällan ingå hos någon husleverantör när man frågar om ett huspris såsom jag gjorde i mitt inlägg.
Nämn nån husleverantör som inkluderar tomt och anslutningsavgifter när man ringer och frågar priset på ett kataloghus ?? Duh, hur gör man då om man redan har en tomt ? ::) ;D
Nåja, nog om detta... jag har fått en indikation nu iallafall på stilvägen. Har som jag tidigare nämnt även bokat in möte med säljaren.
Men återigen tack för dina goda tips och lyckoönskningar!

Vi hade en offert på ca 2,1 för Stilvägen 3.

Nu ,halvvägs (huset kom för 2 veckor sen), så känns det som att det kommer bli dyrare. Fast då är det markarbeten under och omkring grunden samt förbredelse för garage som har gjort att det har dragit iväg.

/JD

Men visst ar det trevligt att kunna dela pa prisinformation som hussaljarna verkar gora allt vad de kan for att halla sa hemligt som mojligt. Heder at de fa tillverkare som ar oppna med grundpriserna!

Tank om man skulle ga runt i bilhallar och aldrig fa veta vad priset var. "Nej, du vet det skiljer sa mycket pa om du ska metallic, vinterhjul och sa dar. Sedan du har bestamt dig vad du vill kopa sa kan vi se om vi kan skriva ihop en offert till dig om vi tycker att du verkar vara en tillrackligt serios spekulant..." eller "Du vet, det ar sa manga spekulanter som inte klarar av att jamfora mellan fabrikaten, vi har ju individuell bakhjulsupphangning som standard och det har inte andra, sa vi maste ju fa lov att ga igenom ordentligt vad som ingar i offerterna med koparna" Har sjalv hort ungefar de argumenten fran hussaljare...

Sa, aven om prisuppgifter har ar svajiga sa ger de i alla fall lite mera konsumentmakt vilket aldrig kan vara fel pa den har smahusmarknaden!

Mustang06 skrev:
Men visst ar det trevligt att kunna dela pa prisinformation som hussaljarna verkar gora allt vad de kan for att halla sa hemligt som mojligt. Heder at de fa tillverkare som ar oppna med grundpriserna!

Tank om man skulle ga runt i bilhallar och aldrig fa veta vad priset var. "Nej, du vet det skiljer sa mycket pa om du ska metallic, vinterhjul och sa dar. Sedan du har bestamt dig vad du vill kopa sa kan vi se om vi kan skriva ihop en offert till dig om vi tycker att du verkar vara en tillrackligt serios spekulant..." eller "Du vet, det ar sa manga spekulanter som inte klarar av att jamfora mellan fabrikaten, vi har ju individuell bakhjulsupphangning som standard och det har inte andra, sa vi maste ju fa lov att ga igenom ordentligt vad som ingar i offerterna med koparna" Har sjalv hort ungefar de argumenten fran hussaljare...

Sa, aven om prisuppgifter har ar svajiga sa ger de i alla fall lite mera konsumentmakt vilket aldrig kan vara fel pa den har smahusmarknaden!

Håller med dig till 100%
Kunde inte sagt det bättre själv! 8-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.