Mina föräldrar byggde ett Anebyhus i början av 1980-talet. Bifogar en bild från Google Maps så är inte bästa kvalitén.

En sutterängvilla med puts nedtill och laserat trä upptill. De har länge letat inspiration kring färgsättning, ombyggnad och liknande, men de hittar inte bilder eller ritningar på samma modell eller liknande modeller någonstans på nätet.

Jag lovade att fråga i det här forumet om någon har sett eller kanske har samma eller liknande modell på hus och vill dela med sig av bilder och inspiration?

Anebyhus verkar inte finnas kvar längre som husleverantör. Enligt Google gick de i konkurs 2023.

• Sutterängvilla från 1980-talet med putsad nedre del och laserat trä på övre våningen, fotad från Google Maps, omgiven av träd och med en balkong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M mstessa skrev:
Mina föräldrar byggde ett Anebyhus i början av 1980-talet. Bifogar en bild från Google Maps så är inte bästa kvalitén.

En sutterängvilla med puts nedtill och laserat trä upptill. De har länge letat inspiration kring färgsättning, ombyggnad och liknande, men de hittar inte bilder eller ritningar på samma modell eller liknande modeller någonstans på nätet.

Jag lovade att fråga i det här forumet om någon har sett eller kanske har samma eller liknande modell på hus och vill dela med sig av bilder och inspiration?

Anebyhus verkar inte finnas kvar längre som husleverantör. Enligt Google gick de i konkurs 2023.
Hej Vi har precis köpt ett likadant , På ekerö, byggt 1988.

Är ni nöjda med ert?

T Tobidoo skrev:
Hej Vi har precis köpt ett likadant , På ekerö, byggt 1988.

Är ni nöjda med ert?
Vad roligt att någon annan har ett hus som mina föräldrar! De har byggt huset och bott i det sedan 80-talet och är överlag nöjda förutom att de idag tycker att köket är för litet. Lite bänkyta och få köksskåp, men så var det på 80-talet. Råkar du ha en bild att dela från exteriören och/eller planlösningen? Mina föräldrar hade tyckt det var roligt att se någon med samma husmodell och få inspiration kring eventuell färgsättning/renovering.

M mstessa skrev:
Vad roligt att någon annan har ett hus som mina föräldrar! De har byggt huset och bott i det sedan 80-talet och är överlag nöjda förutom att de idag tycker att köket är för litet. Lite bänkyta och få köksskåp, men så var det på 80-talet. Råkar du ha en bild att dela från exteriören och/eller planlösningen? Mina föräldrar hade tyckt det var roligt att se någon med samma husmodell och få inspiration kring eventuell färgsättning/renovering.
Absolut kommer här. Är ombyggt kök. man har tagit en bit från en garderob eller wc tror jag

Vet du vad dom har för uppvärmning? El element?

• Vit tvåvåningsvilla med balkong och carport, omgiven av trädgård med grönska och grusgångar.
    Skapa konto
T Tobidoo skrev:
Absolut kommer här. Är ombyggt kök. man har tagit en bit från en garderob eller wc tror jag

Vet du vad dom har för uppvärmning? El element?
Tusen tack! Fint när huset är så ljust! All boendeyta hos mina föräldrar är på övre plan, med gillestuga, tvätt, wc, förråd och garage på bottenplan som även är entréplan. Är det likadant hos er?

Edit: De har i dagsläget uppvärmning med el, vattenburna element.

M mstessa skrev:
Tusen tack! Fint när huset är så ljust! All boendeyta hos mina föräldrar är på övre plan, med gillestuga, tvätt, wc, förråd och garage på bottenplan som även är entréplan. Är det likadant hos er?

Edit: De har i dagsläget uppvärmning med el, vattenburna element.
Aha ok!

Nä på botten här är ett stort rum som skall bli två mindre, de två fönster på bilden på första vån.
Sen kommer vi bygga om garaget till ett till sovrum :) används ändå inte.

Du har ingen aning om vad som gömmer sig under golven va? Alltså typ golvskivor på reglar.

Vi skall nämligen riva upp allt och installera golvvärme

T Tobidoo skrev:
Aha ok!

Nä på botten här är ett stort rum som skall bli två mindre, de två fönster på bilden på första vån.
Sen kommer vi bygga om garaget till ett till sovrum :) används ändå inte.

Du har ingen aning om vad som gömmer sig under golven va? Alltså typ golvskivor på reglar.

Vi skall nämligen riva upp allt och installera golvvärme
Nej det vet jag tyvärr inte på rak arm, men kan ta reda på det i helgen 😊 Du råkar inte ha en bild på hur köket ser ut hos er? Eller bild på planlösning? Mina föräldrar funderar på att renovera den delen.

Golvvärme är riktigt härligt. Sätter in det just nu i huset jag själv renoverar.

M mstessa skrev:
Nej det vet jag tyvärr inte på rak arm, men kan ta reda på det i helgen 😊 Du råkar inte ha en bild på hur köket ser ut hos er? Eller bild på planlösning? Mina föräldrar funderar på att renovera den delen.

Golvvärme är riktigt härligt. Sätter in det just nu i huset jag själv renoverar.
Du får gärna fråga /kolla det 🙌🏼
Här kommer skiss på hur det ser ut/kommer se ut

• Handritad planlösning av hus med rum som kök, vardagsrum, sovrum, badrum och carport, uppdelat i en övre och nedre våning.
    Skapa konto
T Tobidoo skrev:
Stort tack! Påminner mycket om hur det ser ut hos föräldrarna, men med fler smarta lösningar kring kök och även vardagsrum/tv rum. Jag frågar angående vad som finns under golven och återkommer 😊 hör av dig om du har fler funderingar.

T Tobidoo skrev:
Nu har jag fått svar angående vad som finns under golvet. Detta kan såklart skilja sig åt beroende på typ av grund. På bottenplan är det flytande golv ovanpå betongplatta. På övre plan är det givetvis vanliga golvreglar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.