Nej, som helt grön vad beträffar mark och husbyggen så såg jag inte detta. Det är lite mer komplicerat än vad jag beskrev här. Jag tycker dock det är förjävligt och anmärkningsvärt hur man kan gå ut och vilseleda folk på detta sätt. De borde om någon sett det. Hela historien runt detta skulle jag kunna skriva en hel uppsats om.
Dock är det ganska orelevant i sammanhanget då det är den utlovade krediteringen som uteblivit som jag regarera mest på, och att säljaren kokar ihop massa rövarhistorier så att det skall låta trovärdigt...FÖRJÄVLIGT!

Entreprenadkontraktet med kalkylen som billaga blev jag nästan påtvingad att skriva på då markarbetet redan dragit igång. Säljaren hade då suttit i timmar i "förhandlingar" med markentreprenören och filat på kalkylen på egen hand. Detta är oxå en historia i sig. Jag fick aldrig se offerten från markentreprenören förrens efteråt då jag krävde att få se den. Ser man på den har jag betalat förmycket redan där om man jämför med Anebyhus entreprenadbeskrivning.

Redigerat:
har du inte haft en KA som du kunnat rådfråga?

Kan bara säga att skulle jag bygga ett nytt hus igen hade det utan tvekan blivit ett Anebyhus.
Vi har byggt i Skåne och har aldrig haft några problem.När de missat ngt och vi fixade det själv fick vi avdrag för det.
Vår tomt sluttade nästan 2 meter från lägsta till högsta punkt.Jag tyckte att det var svårt att se men Aneby entreprenören ,vi och KA var ute och tittade på tomten och sen diskuterade man om detta på byggsammrådet.
Men det är ju tråkigt att ni har råkat illa ut.

...men jag vill VARNA för säljaren på husknuten i Göteborg, och jag kan aldrig i livet rekomendera Anebyhus efter deras obefintliga sammarbete och bemötande!!!

Min KA har inte varit mycket till hjälp heller....Han har inte ens fått mitt slutbevis ännu nu 19 veckor efter slutbesiktningen trots otaligt många påminnelser.
Jag har fullständigt tappat förtroende för allt vad byggfolk står för.

Sen handlar det väl om vilka man jobbar med, om det blir bra eller dåligt. Anebyhus har säkert levererat många hus utan problem men då är det inte svårt heller. När det skiter sig däremot som detta har gjort så förväntar man säg att de skall göra allt för att kunden skall bli nöjd.
Framförallt väntar man sig inte att de ska bedra en på pengar.

(Jag vill tillägga att jag INTE är en grinig gubbe. Snarare tvärt om, och jag samarbetade och hjälpte till oerhört mycket i början så att säljaren skulle få lättast möjliga arbete. (han var ny).)

Redigerat:
Min jusrist har fått till ett förlikningsmöte imorgon tisdag. Där närvarar jag, juristen, VD´n och säljaren. Skall bli mycket intressant att se vad de har till sitt försvar.
Jag försökte själv få till detta möte för ett halvår sedan utan att få någon respons alls...
Märkligt att man skall behöva ha en speciell titel för att de skall lyssna på en, men så är samhället idag...

Hur blev fortsättningen på den här historien?

Vi är på gång att troligtvis bygga ett Anebyhus inom 5 mån.
Läst en hel del här och inte mkt positivt om Anebyhus speciellt säljaren från Dalarna- Tacksam att få info,tips om nån av er fortfarande har problem med jusst säljaren. Annars känns deras huskonstruktion & kvalitet mkt bra.

Borohus verkar också bra- tacksam för erfarenheter om dem tack.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.