Hej

vi har oljat vårat ändträ runt huset och håler på att grunda med oljegrundfärg. Ska man då måla ändträet?

Jag tror det...men är inte 100.....

tack på förväg, känner mig lite förvirrad...
/aja
 
Jepp.

Jag lägger olja på alla ändar, Alcros utomhusgrund, sedan täckande färg (Stugfärg i mitt fall).

Måla gärna ett extra lager färg i ändarna. 80% av vattnet som en bräda tar upp tas upp i ändarna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.