A Aja #1 Medlem · 137 inlägg 9 jul 2004 11:32 Aja Medlem 137 inlägg 9 jul 2004 11:32 #1 Hej vi har oljat vårat ändträ runt huset och håler på att grunda med oljegrundfärg. Ska man då måla ändträet? Jag tror det...men är inte 100..... tack på förväg, känner mig lite förvirrad... /aja
Hej vi har oljat vårat ändträ runt huset och håler på att grunda med oljegrundfärg. Ska man då måla ändträet? Jag tror det...men är inte 100..... tack på förväg, känner mig lite förvirrad... /aja
MathiasS #2 Medlem · Stockholm · 37 397 inlägg 9 jul 2004 12:44 MathiasS Medlem Stockholm 37 397 inlägg 9 jul 2004 12:44 #2 Jepp. Jag lägger olja på alla ändar, Alcros utomhusgrund, sedan täckande färg (Stugfärg i mitt fall). Måla gärna ett extra lager färg i ändarna. 80% av vattnet som en bräda tar upp tas upp i ändarna.
Jepp. Jag lägger olja på alla ändar, Alcros utomhusgrund, sedan täckande färg (Stugfärg i mitt fall). Måla gärna ett extra lager färg i ändarna. 80% av vattnet som en bräda tar upp tas upp i ändarna.