när jag spelar upp film eller vad som helst från netflix eller liknande på min android tv så hackar det till ibland men när jag kopplar in apple tv och kör dirlet ifrån den istället så hackar det inte alls.
Jag har 100mbit fiber och kör med nätverkskabel direkt in i tvn.
Vad kan felet vara?

Förmodligen dålig hårdvara eller mjukvara. Nu när typ alla är smart-TV är det slut med att byta TV för att den lägger av. Nu får du byta TV för att mjukvaran inte längre orkar drivas.

Vilken modell är det?

Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Förmodligen dålig hårdvara eller mjukvara. Nu när typ alla är smart-TV är det slut med att byta TV för att den lägger av. Nu får du byta TV för att mjukvaran inte längre orkar drivas.

Vilken modell är det?
Sony tv. Minns inte Modell namn men den ligger i 20.000kr klassen

T
Kan tycka att just Netflix borde funka bra på en sådan tv, skulle det vara annan streamingtjänst (typ svt) så skulle jag inte vara lika förvånad.
Går det att ställa ner upplösningen på materialet som streamas och se om det blir bättre?

T TechChad skrev:
Kan tycka att just Netflix borde funka bra på en sådan tv, skulle det vara annan streamingtjänst (typ svt) så skulle jag inte vara lika förvånad.
Går det att ställa ner upplösningen på materialet som streamas och se om det blir bättre?
Kan man göra det på en film på netflix?

T
https://help.netflix.com/sv/node/11559

Görs i dator (lämpligen) och sedan gäller det alla enheter. Obs! ändringen måste göras per profil. Det görs ju dock inte per film. Men i felsökningssyfte...

T TechChad skrev:
[länk]

Görs i dator (lämpligen) och sedan gäller det alla enheter. Obs! ändringen måste göras per profil. Det görs ju dock inte per film. Men i felsökningssyfte...
Ok ska prova det imorgon då. Men det är samma hack på svt och tv4 stream. Det är inget på tvn man kan ändra?

T
Har ingen smart tv själv (endast projektor) så vet inte. Men tror inte att du kan göra en inställning i tvn som påverkar alla streamingtjänster?
Men det låter ju faktiskt som att det kan vara hårdvaran som är begränsningen. Är det en ny tv? Är det något som inte varit strul med tidigare?

Om det har funkat skulle jag prova med att fabriksåterställa den och kolla ifall det finns några uppdatering till tvn.

Kolla så att tiden står inställd på 'nätverkstid'
Har fixat ett par Sony som säger att de inte har uppkoppling med detta.

T Toddep skrev:
Ok ska prova det imorgon då. Men det är samma hack på svt och tv4 stream. Det är inget på tvn man kan ändra?
Har du kollat om det finns någon uppdatering och om den är inställd på att automatiskt utföra uppdatering av systemet?
Du kan också söka på Sony's hemsida under support om de har några kända problem men ännu inte släppt lösningen för.
Välj i menyn den modell du har och kolla sedan under frågor svar.
https://www.sony.se/electronics/support/televisions-projectors

Vid ett Netflixproblem som Sony support kände till var lösningen att göra TVn helt spänningslös genom att dra ut nätsladden i 5 min.
Så du kan även ringa deras support.

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Kolla så att tiden står inställd på 'nätverkstid'
Har fixat ett par Sony som säger att de inte har uppkoppling med detta.
Hmm hur gör jag detta?

har också en nyare sony Android.
finns en väldig massa appar att ladda ner till tv'n och tror att jag sett några bredbandstest, så kolla vad du verkligen får för hastighet. det andra är väl ifall det är hela dygnet eller bara vissa tider du har problem och isåfall är det nog så att vissa tider är det sämre fart för att många tar upp kapaciteten...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.