Sitter på jobbet och funderar på om det är en dum eller bra ide att bygga uppåt på huset? En takkupa skulle vara trevligt men kan man göra något mer? Ganska dum planlösning på andra våningen och lågt i tak osv. Vad skulle man kunna göra?
Varför jag skulle vilja göra något på andra våningen ist för bygga ut åt sidan är att det är inte optimalt att bygga ut åt något håll på sidan och det är vacker utsikt som hade varit roligt att se på andra våningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför jag skulle vilja göra något på andra våningen ist för bygga ut åt sidan är att det är inte optimalt att bygga ut åt något håll på sidan och det är vacker utsikt som hade varit roligt att se på andra våningen.
Medlem
· Stockholm
· 820 inlägg
En eller ett par takkupor, kanske med någon balkonglösning skulle väl bli kanon då det helt verkar saknas idag. Att lyfta taket och/eller höja vägglivet för att få mer takhöjd går ju men blir bra mycket dyrare. Fundera på om det är värt det. Finns ju en del firmor som specialiserat sig på just taklyft, kolla runt lite. Men jag skulle gå på takkupa och balkong.kikarhus skrev:
Sitter på jobbet och funderar på om det är en dum eller bra ide att bygga uppåt på huset? En takkupa skulle vara trevligt men kan man göra något mer? Ganska dum planlösning på andra våningen och lågt i tak osv. Vad skulle man kunna göra?[bild]
Varför jag skulle vilja göra något på andra våningen ist för bygga ut åt sidan är att det är inte optimalt att bygga ut åt något håll på sidan och det är vacker utsikt som hade varit roligt att se på andra våningen.
Googlade men hittade inget snyggt på takhöjning men det kanske är svaret? Finns ingen snygg lösning? Håller på att lära mig autocad så får se om jag kommer fram till någotP Per i Hamrånge skrev:En eller ett par takkupor, kanske med någon balkonglösning skulle väl bli kanon då det helt verkar saknas idag. Att lyfta taket och/eller höja vägglivet för att få mer takhöjd går ju men blir bra mycket dyrare. Fundera på om det är värt det. Finns ju en del firmor som specialiserat sig på just taklyft, kolla runt lite. Men jag skulle gå på takkupa och balkong.
Klicka här för att svara