Köpte en wc-stol Gustavsberg Nordic 2300 och tänkte öka spolmängden eftersom vi bor i gammalt hus och ungarna spolar gärna ner mycket papper osv. Kollade manualen och steg ett får jag rätt på alltså öka helspolningen 1 liter men sen faller det på att jag inte vet hur man får loss det, för det måste man väl få?
Jag bifogar bilder från manualen, jag tycker den lämnar en del info utanför... All hjälp tas tacksamt emot.
Jag bifogar bilder från manualen, jag tycker den lämnar en del info utanför... All hjälp tas tacksamt emot.
Ja svenska lågspolande toaletter är väl ett välkänt skämt världen runt. Svenskar är ett tålmodigt folk som finner sig i nästan allt.
Nu antar jag att det är locket som du inte lyckas att öppna.
Den vickande rektangulära plastknappen som man spolar med går faktiskt att ta bort. Man får bryta upp med en smal skruvmejsel på gångjärnssidan. Allt under förutsättning att det är den vanliga gustavsbergstypen som funnits de senaste 20 åren. Har man bara fått bort knappen så går allt annat lätt.
Nu antar jag att det är locket som du inte lyckas att öppna.
Den vickande rektangulära plastknappen som man spolar med går faktiskt att ta bort. Man får bryta upp med en smal skruvmejsel på gångjärnssidan. Allt under förutsättning att det är den vanliga gustavsbergstypen som funnits de senaste 20 åren. Har man bara fått bort knappen så går allt annat lätt.
Nej det är inte locket som är problemet, det har jag lyckats öppna. Det är modellen med rund knapp som jag vrider på. Jag har lyckats med ruta ett på mina bilder. Jag drog lite försiktigt i mekaniken inne i cisternen men förstår att de sitter fast på ett smart sätt frågan är hur. Verkar inte hjälpa att vrida osv.
Klicka här för att svara