På andra sidan av hallväggen på bilden finns vårt nyrenoverade badrum. Kaklat och klart.

Hallväggen har målad tapet. Trodde först det bara var tapeten som bucklat sig, men riktigt så är det inte bara.

Kanske svårt att bedöma av en bild, men vad borde jag tänka på/göra med tanke på hur det ser ut?

Ställer frågan i badrumsforumet eftersom påverkan på hallväggen beror på renovering i badrummet.

Dörrkarmen/fodret/dörren är också bytt.

badrumsvägg.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag förstår inte bilden helt. Är badrummet ok? Eller är det fuktgenomslag? Ser ut att vara tapetskada...
Eller att hantverkaren har tryckt in gipsen..?

Om de som renoverat badrummet skadat väggen så be dem riva i rätta till.

Redigerat:
I badrummet ser allt OK ut, men väggen i hallen har fått bucklingen i samband med badrumsarbetet.

Är lur på om gipsen är intryckt när bredare dörr monterats.

Kanske får skära lite försiktigt i tapeten för att dubbelkolla om gipsen är påverkad eller om det bara är tapeten so är intryckt. Det är som sagt målat på tapeten så det kan vara lite lurigt.

Har de bytt dörr? Då är detväl troligt att detta uppkom då.

Reklamera till entreprenören! Jag skulle gissa du får riva väggen och göra om. Ser ut som att regeln ändå satts så dörren inte passade och att man knackat ut det och förstört väggen.

tillägg: kan du inte känna om det enb är tapeten eller även underlaget?

Redigerat:
Ännu en nödlösning från de som monterade dörrfodret över din strömbrytare? Be dem komma tillbaka och rätta till det. Skall du fixa det själv kanske du kan ta bort fodret där väggen bågnar o se hur det ser ut där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.