Hur är det med insyn i fönstrena på sidan mot trappen? Om de har utsikt mot havet så vore det ju underbart att kunna sitta i bastun och se solen sänka sig i havet. Eller varför inte sätta toaletten ett par trappsteg upp så att man kan spana på några segelbåtar samtidigt som man sitter på tronen. :p

Vrid till väggen lite så kan du få lite mer ytrymme om det är det som krävs.
Forslag pa bad.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja det där kan vara intressant! Dessutom så har trappen inte en sån där "krok" utan hålet är helt rektangulärt.

Det är ingen insyn där (och rakt västerläge), man är för högt och långt från grannarna, det är fönstrena på övervåningen här:

499ALU3GCUA9MQ9U.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
O
Jag tycker nog att Janus 82 har den absolut hittills bästa lösningen på badrumsproblemet.
Det blir ett stort badrum, du får fortfarande enkel access till balkongen... Det blir ett mindre allrum på ovanvåningen, men själv skulle jag nog valt det alternativet....
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Inte på något vis perfekt möblerat, men det ser ju definitivt ut som att det ska gå få till

Skärmavbild 2014-07-02 kl. 08.40.48.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dörren måste ju inte sitta i den sneda väggen heller egentligen, den kan vara där jag satte badkaret och toaletten på den sneda väggen?
 
O
Du är fri att sätta dörren var du vill :D
Men det finns mindre lämpliga placeringar, som direkt ut mot trappen...:p

För att känna hur det kommer å bli så sätt tejp på golvet där du funderar på å ha väggarna... Då kan du lättare få en känsla av vart du vill ha saker och ting...
 
  • Gilla
Sparris och 1 till
  • Laddar…
Hej

Jag vet att detta är en gammal tråd men vill bara komma med lite positiva kommentarer efter "raden av välmenande alternativ".

Vi håller just på att gör nästan precis som du hade i ditt första förslag i ett liknande hus. Jag tror att det är bättre att ha balkongen i anslutning tillbadrumet, både för klädhäng och vädring men framför allt för att den ger en liten extra "piffighet" till badrummet. Passar kanske inte alla men vi har bott i huset i 8 år och aldrig gått ut på balkonen utom för att tvätta den.

I övrigt håller jag med om kommentaren "bo in er först innan ni ger er på stora ombyggnader." Den kan aldrig nog poängteras, huset har kanske stått i hundra år och det kan ju vara något du missat.

Tim
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Vi ska inte flytta in förrän november, gott om tid för förslag :)

Får se hur länge vi orkar med att bo in oss, rätt segt med ett badrum som man typ inte får plats en person åt gången i...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.