3 563 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Ändra kanal/frekvens Lyfco e1800
Hej på er!
Nu har grannen köpt en robot på Jula som inte vill samarbeta med våran Lyfco e1800.
Hans mec kör över deras slinga och rymmer.
Det verkar som båda klipparna kör på samma kanal/frekvens.
Enligt specifikationerna på e1800 så ska man kunna ändra kanal på den.
Jag har gått igenom appen och bruksanvisningen men kan inte hitta något svar på hur man gör.
Är det någon här som vet hur man ändrar frekvens?
Nu har grannen köpt en robot på Jula som inte vill samarbeta med våran Lyfco e1800.
Jag har gått igenom appen och bruksanvisningen men kan inte hitta något svar på hur man gör.
har du hittat någon smidig lösning? Jag har exakt samma problem som du hade!Jocke83 skrev:
Hej på er!
Min granne vägrar köpa ny.Jocke83 skrev:
”Den funkade innan du köpte ny”.
https://robotnyheter.se/2016/04/06/jula-forbjuds-salja-robotgrasklippare/
Har precis mailat Dbot och frågat hur man gör, får se vad de säger.
Detta hittade jag på nätet via outl1 : Det går att ställa in 100 olika kanaler på Lyfco E1800, så om din granne också har en Lyfco E1800 rekommenderar vi att ni väljer olika kanaler för era robotar, vilket gör att problemet inte uppstår.
QUOTE="Jocke83, post: 3801637, member: 231471"]Hej på er!
Är det någon här som vet hur man ändrar frekvens?[/QUOTE]
QUOTE="Jocke83, post: 3801637, member: 231471"]Hej på er!
Är det någon här som vet hur man ändrar frekvens?[/QUOTE]
På andra robotar brukar man hålla in två siffror, typ 4 och 6 samtidigt eller om det finns pilar, höger vänster
QUOTE="Jocke83, post: 4276189, member: 231471"]Ja det har jag också läst att man ska kunna göra.
Problemet är att jag inte hittar det i menyerna eller i appen. Så frågan kvarstår…Hur ändrar man frekvens?[/QUOTE]
QUOTE="Jocke83, post: 4276189, member: 231471"]Ja det har jag också läst att man ska kunna göra.
Problemet är att jag inte hittar det i menyerna eller i appen. Så frågan kvarstår…Hur ändrar man frekvens?[/QUOTE]
[/QUOTE]RubenD skrev:
På andra robotar brukar man hålla in två siffror, typ 4 och 6 samtidigt eller om det finns pilar, höger vänster
Problemet är att jag inte hittar det i menyerna eller i appen. Så frågan kvarstår…Hur ändrar man frekvens?
Fick svar från Dbots kundtjänst:
”Det går inte göra något sådant kanalbyte. Signalen i slingan är identisk på alla stationer. Det som är skillnad är ”kanalen” mellan robot och station, dvs den radiokommunikation de kommunicerar med, men i kabeln går inga sådana signaler.”
så kanalbytet är den radiolänk som klipparen och stationen använder för kommunikationen, t.ex när man trycker på hem-knappen på stationen så stannar klipparen direkt och beger sig tillbaka för laddning.
Fick svar från Dbots kundtjänst:
”Det går inte göra något sådant kanalbyte. Signalen i slingan är identisk på alla stationer. Det som är skillnad är ”kanalen” mellan robot och station, dvs den radiokommunikation de kommunicerar med, men i kabeln går inga sådana signaler.”
så kanalbytet är den radiolänk som klipparen och stationen använder för kommunikationen, t.ex när man trycker på hem-knappen på stationen så stannar klipparen direkt och beger sig tillbaka för laddning.[/QUOTE]
Ok. Så vad innebär det att ändra frekvens, och hur gör man?!
så kanalbytet är den radiolänk som klipparen och stationen använder för kommunikationen, t.ex när man trycker på hem-knappen på stationen så stannar klipparen direkt och beger sig tillbaka för laddning.[/QUOTE]
Ok. Så vad innebär det att ändra frekvens, och hur gör man?!
Klicka här för att svara