2 612 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
ändra färg på köksskåpen
hallå.
har sån underbar färg på kökskåpen så jag mest känner för att springa in under sängen och gömma mej, kan enklast beskrivas som mörkt pissgult.
men vad är det absolut enklaste metoden att få annan färg på skåp och luckor ?
vad är absolut billigast ?
skåp och luckor är från renoveringen i slutet på 70talet, grejerna är i mitt tycke förvånansvärt hela för sin ålder, dom enda skavanker är ett handtag som är sönder, dörren under diskbänken har fått lite fuktskador på ovankanten samt att diverse gångjärn gått av och ersatts med nya.
bor i hyresrätt så är också viktigt att det får ett utseende som hyresvärden inte gnäller på den dagen jag flyttar.
hur lyckat är det att slipa av skåpen, sen torka av dom ordentligt och lägga 2 lager med ljusblå/isblå sprayfärg ? (varför får jag känslan att jag borde ta på mej mc-hjälmen och gömma mej under sängen
)
Mvh Tjaboo
har sån underbar färg på kökskåpen så jag mest känner för att springa in under sängen och gömma mej, kan enklast beskrivas som mörkt pissgult.
men vad är det absolut enklaste metoden att få annan färg på skåp och luckor ?
vad är absolut billigast ?
skåp och luckor är från renoveringen i slutet på 70talet, grejerna är i mitt tycke förvånansvärt hela för sin ålder, dom enda skavanker är ett handtag som är sönder, dörren under diskbänken har fått lite fuktskador på ovankanten samt att diverse gångjärn gått av och ersatts med nya.
bor i hyresrätt så är också viktigt att det får ett utseende som hyresvärden inte gnäller på den dagen jag flyttar.
hur lyckat är det att slipa av skåpen, sen torka av dom ordentligt och lägga 2 lager med ljusblå/isblå sprayfärg ? (varför får jag känslan att jag borde ta på mej mc-hjälmen och gömma mej under sängen
Mvh Tjaboo
När vi var i samma sits - björkmönstrad plastfilm - blä! - så pratade med vår hyresvärd. Han var angelägen om att arbetet skulle bli väl utfört och gick med på att betala omlackering av luckor på firma, mot att vi skötte allt arbete med lämning, hämtning och montering. Kostnaden blev väl knappt 4 000 för ett standardkök - nya handtag för ett par hundra på IKEA stod vi sjäva för plus ny bänkskiva. Helt nytt kök!
...men jag vet inte - ljusblått? Jag skulle satsa på vitt.
...men jag vet inte - ljusblått? Jag skulle satsa på vitt.
kan få nya luckor och en träskiva bytt för 135kr per månad men löjligt dyrt om du frågar mej och då sitter man ändå där med dom gamla fula stommarna.
just ljusblått tror jag skulle passa, har ett rätt avlångt kök och "matdelen" är ljusblått målad.
just ljusblått tror jag skulle passa, har ett rätt avlångt kök och "matdelen" är ljusblått målad.
Absolut billigast är nog att rolla med miniroller. Det gjorde jag i min förra lägenhet och det blev riktigt bra. Om du kan spraymåla och har någonstans att vara är väl det ett alternativ, annars brukar det kosta en dryg hundring per lucka om man lämnar in luckorna.
Johannes
Johannes
Finns det inte en "lag" på att man som hyresvärd måste göra vissa renoveringar med x antal års mellan rum, eller är det bara ett önsketänkande? Tror att jag har hör det av hyresgästgöreningen. Har kanske bara haft tur själv. Fast där va det tex omtapetsering vart 10:e år. Tapetvalet mellan 1978-1988 va så därtjaboo skrev:
Finns ingen lag på det. Som hyresvärd får man avgöra själv.
Staden där jag bor har den komunala bostadsbolaget VLU.
Betyder att som hyresgäst får man så för allt själv. Bara man använder de
hantverkare som dom vill. Så lägger de på hyran i upp till 10 år. Dessutom är det 22 % ränta på allt man gör.
Usch å fyy...
Staden där jag bor har den komunala bostadsbolaget VLU.
Betyder att som hyresgäst får man så för allt själv. Bara man använder de
hantverkare som dom vill. Så lägger de på hyran i upp till 10 år. Dessutom är det 22 % ränta på allt man gör.
Usch å fyy...
Så är det precis! Helt galet!!!
Dom lägger ut anbud med 5 års mellanrum. De firmor som får jobbet skall användas vid renovering. SÅ SJUKT!!
Men det försvinner snart från staden. Lägenheterna förfaller samt att det är
ett j*vla liv från hyresgästerna. Men ändå har det funnits i över 10 år här.
Förut var det 12 års renoveringar. Det var bättre så!!
Dom lägger ut anbud med 5 års mellanrum. De firmor som får jobbet skall användas vid renovering. SÅ SJUKT!!
Men det försvinner snart från staden. Lägenheterna förfaller samt att det är
ett j*vla liv från hyresgästerna. Men ändå har det funnits i över 10 år här.
Förut var det 12 års renoveringar. Det var bättre så!!
Klicka här för att svara