961 läst ·
2 svar
961 läst
2 svar
Andel rörligt bolån
Läser idag på texttv (f.n. sidan 117) följande:
Färre tar bolån med rörlig ränta efter en kampanj från SBAB. Samtidigt planerar FI att införa en gräns för hur stor andel rörliga lån ett hushåll får ta..
....
Va i hela fridens namn är det som händer? Tror FI verkligen att det ska medföra något gott med allt de är inne och rör i? Detta var bland det dummaste jag har hört!
Får ett hushåll inte ta 100% rörligt innebär det att de tvingas binda en del av lånet. Detta leder i sin tur till stora inlåsningseffekter. Storbankerna sitter nog och gnuggar händerna nu. Hoppas verkligen någon nykter person på FI sätter stopp för denna ideén.
Färre tar bolån med rörlig ränta efter en kampanj från SBAB. Samtidigt planerar FI att införa en gräns för hur stor andel rörliga lån ett hushåll får ta..
....
Va i hela fridens namn är det som händer? Tror FI verkligen att det ska medföra något gott med allt de är inne och rör i? Detta var bland det dummaste jag har hört!
Får ett hushåll inte ta 100% rörligt innebär det att de tvingas binda en del av lånet. Detta leder i sin tur till stora inlåsningseffekter. Storbankerna sitter nog och gnuggar händerna nu. Hoppas verkligen någon nykter person på FI sätter stopp för denna ideén.
Klicka här för att svara