Hej!

Har fått en brutalt dålig installation av ett element i källaren, rören hänger i taket (inga infästningar) och rören ner till elementet är knöliga, bockade på ett antal olika ställen och lutar ut ca 15 grader från väggen (inga infästningar där heller...). Kort sagt, en amatörinstallation av auktoriserad firma.

De har inte hört av sig på en vecka efter installation, men har sagt att de skall återkomma och berätta när de kan fixa detta.

Vad tycker ni är den bästa åtgärden?
Skall jag säga upp avtalet och ge f-n i att pröjsa (och hitta annan firma)?
Skall jag ge dem en tid när de senast skall fixa till det?

Vad kan jag göra, inom lagens råmärken?

Tacksam för tips, pallar inte med att tjafsa med hantverkare just nu.

/// Bronson

Så vitt jag är informerad måste du ge dem möjlighet att fixa felet. Men betala dem inte förrän det är klart (i alla fall inte hela summan).

Lycka till!

Ok, det verkar ju rimligt. Frågan är bara hur länge det är skäligt att behöva vänta på fixen..:-)
Tack för det!

du bör vänta med betalningen för man ska inte betala för ett jobb som härv gort om man säger så om dem har gort ett dåligt jobb bör dem koma dan efter el veckan efter och ficksa det tycker jag personligen men det beror ju på hur mycket job firman har och hur många anstälda dem har

Tack allihop för goda råd.

Bilder! Bilder! Bilder!
(Alltid skönt och se saker som nästan är lika dåliga som det man fixar själv...)

Bifogar en bild på mästerverket...

• ror.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men herregud, du måste ju skoja med oss! Inte kan väl en firma lämna något så bedrövligt efter sig. Dessutom har de dragit prisolrör synligt, hur amatörmässigt är inte det?!

Jag skojar inte, de flesta jag har visat rören för, garvar och tror att jag prövat lite själv, på fyllan...

Törs jag nämna att det ser jävligare ut i taket, där rören hänger ned och inte är infästade...

Är det inte nån temporär lösning det där? Ser ju verkligen ut så.

Jag ändrar mig. Det är ännu roligare att se bilder på saker som är SÄMRE än det man kan fixa själv...

vore roligt om du la upp en bild från taket och om jag hadde dragit det där hadde jag dragit det med kråmade kopparrör eller vanliga kopparör och använt mig av syskonklammer 4cc eller något liknande får man fråga vilken firma du använde :)

Nja, temporär, liraren som satte in det verkade nöjd med jobbet. Det läckte ju inte...efter några våldsdragningar med skiftan...

Kan peta upp en bild på lösningen taket ikväll. För att undvika onödiga konflikter håller jag på firmanamnet :-)

Jisses!! :(
SÅ där fult och knöligt har inte ens jag dragit prisolröret som jag har som bränslerör på racerbilen!! :D

Man tager vad man haver sa Kajsa Varg och hittade någrå krokiga rör. En seriös firma kan ju inte sätta upp detta.
Kanske det var en praktikant. Be chefen för firman att kontollera vad de gort

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.