Hej!
Har fått en brutalt dålig installation av ett element i källaren, rören hänger i taket (inga infästningar) och rören ner till elementet är knöliga, bockade på ett antal olika ställen och lutar ut ca 15 grader från väggen (inga infästningar där heller...). Kort sagt, en amatörinstallation av auktoriserad firma.
De har inte hört av sig på en vecka efter installation, men har sagt att de skall återkomma och berätta när de kan fixa detta.
Vad tycker ni är den bästa åtgärden?
Skall jag säga upp avtalet och ge f-n i att pröjsa (och hitta annan firma)?
Skall jag ge dem en tid när de senast skall fixa till det?
Vad kan jag göra, inom lagens råmärken?
Tacksam för tips, pallar inte med att tjafsa med hantverkare just nu.
/// Bronson
Har fått en brutalt dålig installation av ett element i källaren, rören hänger i taket (inga infästningar) och rören ner till elementet är knöliga, bockade på ett antal olika ställen och lutar ut ca 15 grader från väggen (inga infästningar där heller...). Kort sagt, en amatörinstallation av auktoriserad firma.
De har inte hört av sig på en vecka efter installation, men har sagt att de skall återkomma och berätta när de kan fixa detta.
Vad tycker ni är den bästa åtgärden?
Skall jag säga upp avtalet och ge f-n i att pröjsa (och hitta annan firma)?
Skall jag ge dem en tid när de senast skall fixa till det?
Vad kan jag göra, inom lagens råmärken?
Tacksam för tips, pallar inte med att tjafsa med hantverkare just nu.
/// Bronson
du bör vänta med betalningen för man ska inte betala för ett jobb som härv gort om man säger så om dem har gort ett dåligt jobb bör dem koma dan efter el veckan efter och ficksa det tycker jag personligen men det beror ju på hur mycket job firman har och hur många anstälda dem har
vore roligt om du la upp en bild från taket och om jag hadde dragit det där hadde jag dragit det med kråmade kopparrör eller vanliga kopparör och använt mig av syskonklammer 4cc eller något liknande får man fråga vilken firma du använde 
Nja, temporär, liraren som satte in det verkade nöjd med jobbet. Det läckte ju inte...efter några våldsdragningar med skiftan...
Kan peta upp en bild på lösningen taket ikväll. För att undvika onödiga konflikter håller jag på firmanamnet
Kan peta upp en bild på lösningen taket ikväll. För att undvika onödiga konflikter håller jag på firmanamnet
Man tager vad man haver sa Kajsa Varg och hittade någrå krokiga rör. En seriös firma kan ju inte sätta upp detta.
Kanske det var en praktikant. Be chefen för firman att kontollera vad de gort
Kanske det var en praktikant. Be chefen för firman att kontollera vad de gort