Hej! Är ny här på forumet, sutti o läst igenom en del av inläggen här på forumet.. Jag och min sambo funderar på att bygga ett Älvsbyhus (Höner el Torgrim) i Nyköpings trakten. Har kollat runt efter vilka säljare som finns i närheten. Nu vill vi höra av er som köpt hus av säljarna i Norrköping o Eskilstuna, vilka erfarenheter har ni?? När man sitter o läser på forumer så har man märkt att det skiljer sig en del på de olika säljarna.
Vore kul att höra era erfarenheter...

kul. på det här forumet var det snabba svar ;)

fler åsikter tack!

vaniljvodka skrev:
kul. på det här forumet var det snabba svar ;)

fler åsikter tack!
Vi valde snabbt att INTE bygga ett Älvsbyhus eftersom de bara har torpargrund och vi vill ha golvvärme. Men jag mailade dem en fråga på förmiddagen, och det tog inte ens tre timmar tror jag innan jag blev uppringd av en väldigt trevlig säljare på Skövdekontoret. Då jag tackade nej på grund av golvet (och att det inte kunde leverera med inredd övervåning, glömde det) så sa han bara "ja men det finns många andra du kan vända dig till, lycka till" eller liknande. Trevligt! :)

VI har köpt vårat hus genom säljaren i Norrköping.
Han är jättebra att ha att göra med!
Han har hållt på ett tag nu. När vi byggde 2001 så var han nästan ny säljare...

Angående golvärme och torpargrund!
Älvsbyhus har ändå varma golv...
Vi har lagt klinker i köket och alla som kommer hit tror att vi har golvvärme under (vilket vi inte har)!

Har hört mig för hos ngr byggare jag stött på i mitt arbete. De påstår att det där med torpar grund är en myt. Jag har fullt förtroende för varma golv i ett hus med torpargrund.

Har ni som köpt Ä-hus blivit erbjudna att kolla på några visnings hus??

vaniljvodka skrev:
Har ni som köpt Ä-hus blivit erbjudna att kolla på några visnings hus??
Jag tror att de allra flesta säljare har något eller några hus dom kan visa...
Vår säljare hör av sig någon ggn per år och frågar ifall några blivande köpare kan få titta på vårat hus...
Kan vi så brukar vi ställa upp ;D
det är ju bara att fråga om det finns något hus man kan få se :D

misstänkte nog att det är så det funkar. ville bara kolla.

vaniljvodka skrev:
misstänkte nog att det är så det funkar. ville bara kolla.
Om jag minns rätt så ska det finnas ett visningshus i Stockholmstrakten. Kommer dock inte ihåg exakt...
Skulle tro att det ligger sydost om Stockholm (är osäker....)

I Stockholm finns två säljare, en i Sollentuna norr om stan och en någonstans söder om stan. Säljaren i norr har sitt kontor i ett Älvsbyhus Lodur och han i söder har sitt i ett Höner eller Mimer, tror jag.

Om säljarna är smarta så har de dessutom kontakt med kunder som byggt andra modeller än dessa två. Fast det vet jag inte. Vår säljare fick lov av oss att ta ett par bilder på några av våra tillval som han inte tidigare hade bilder på för att iallafall kunna visa blivande kunder en bild.

Det andra huset ligger i Skogås.
Jag har nyligen beställt ett Höner och allt har gått bra hittills.
/Roger

Roger-Tyreso skrev:
Det andra huset ligger i Skogås.
Jag har nyligen beställt ett Höner och allt har gått bra hittills.
/Roger
Ja, det var det huset jag tänkte på....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.