vi kommer att ha ett möte med Älvsbyhus säljare någon gång nästa vecka. Vad är viktigt att tänka på? Tror ni att huset kan vara något prutbart? Någon som byggt Älvsbyhus och har lust att dela med sig om totalkostnad exkl. tomt? Tack på förhand!

Sleipner med inredd övervåning, några tillval med ek i köket bla. Pris inkl, eget avlopp samt rivining av äldre hus samt garage, 1,8... Det dyrare alternativet med SX-modell. Byggt 2002.

Älvsbyhus i södra Stockholm, inga extra utgifter efter att vi bestämt oss. Klara 1 månad innan bestämt inflyttningsdatum. Samt killen som gjorde grundarbetet flyttade på växter vi ville ha kvar och planterade om dom, ex, bärbuskar och mindre träd...

Innan ni skriver på, dubbelkolla dock alla val, vi missade att markera rött tegel och märkt det inte före taket var lagt och lagt tak ligger. Är idag glad för mitt svarta tak...

Mina svärisar har ett Älvsbyhus och flera av deras grannar (alla husen på gatan är Älsvbyhus) har fått problem med vatten som tränger in i huset när det regnat kraftigt. De har alltså blivit tvungna att dränera runt omkring illa kvickt, så kolla gärna vilket ansvar Ä. tar i såna fall. Jag tycker det borde tyda på att husen är felplacerade och det borde vara deras ansvar, men dessvärre tror jag inte det är det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.