2 427 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Älvsbyhus -Ägir och ändringar
Nu var det ju ett tag sen vi pratade med någon på Älvsbyhus men jag tycker det verkar som det beror på vilket kontor och vilka entreprenörer de använder - vad man får göra alltså.
Kakel och klinker - brukar inte gå men någon på forumet fick det och någon annan fick förberett för det.
Flytta väggar var inte kontoret i Sthlm beredd att ta på sig och öppen spis fick man fixa själv i så fall. Vår kontakt(var dock ett år sen) ville att vi skulle ringa och kolla upp alla anslutningsavgifter hos kommunen och kolla VA anläggningar osv. Det gjorde vi ju ändå för man vill ju ha koll på sånt men killen gjorde inget speciellt seriöst intryck på oss.
Jag vet dock att många är nöjda och har fått många ändringar utförda. Sök trådarna på Ålvsbyhus så får du säkert veta en del!!
Kakel och klinker - brukar inte gå men någon på forumet fick det och någon annan fick förberett för det.
Flytta väggar var inte kontoret i Sthlm beredd att ta på sig och öppen spis fick man fixa själv i så fall. Vår kontakt(var dock ett år sen) ville att vi skulle ringa och kolla upp alla anslutningsavgifter hos kommunen och kolla VA anläggningar osv. Det gjorde vi ju ändå för man vill ju ha koll på sånt men killen gjorde inget speciellt seriöst intryck på oss.
Jag vet dock att många är nöjda och har fått många ändringar utförda. Sök trådarna på Ålvsbyhus så får du säkert veta en del!!
Hej! 
Vi har varit i kontakt med Älvsbyhus i norra Stockholm (Sollentuna) och fått veta att man kan få ekkök, kakel i kök och badrum, klinker i badrum, öppen spis.
Enstaka väggar kan man ta bort om man istället sätter in en balk. Detta görs inte i fabriken utan på plats när huset är monterat.
Golvvärme går bara att få i badrummet och kanske i hallen (jag är osäker på hur det var med hallen).
/Inger
Vi har varit i kontakt med Älvsbyhus i norra Stockholm (Sollentuna) och fått veta att man kan få ekkök, kakel i kök och badrum, klinker i badrum, öppen spis.
Enstaka väggar kan man ta bort om man istället sätter in en balk. Detta görs inte i fabriken utan på plats när huset är monterat.
Golvvärme går bara att få i badrummet och kanske i hallen (jag är osäker på hur det var med hallen).
/Inger
Det stämmer som alla har skrivit, det beror på vilken entreprenör Ä-hus samarbetar med på orten om man kan få kaklat badrum och kök. Vi har kontakt med Ä-hus i Eskilstuna och de kan tyvärr inte erbjuda kakling av badrum och kök. Det får vi ordna på annat sätt. När det gäller vitvaror och kök så ska ni tänka på att man tyvärr inte får så mycket avdrag för att man väljer bort deras varor. Men det blir ju alltid en liten summa. Annars fungerar kontakten med Eskilstuna kontoret bra. En nackdel är tyvärr Ä-hus långa ledtider, som vi försöker sänka. Det finns troligen stora möjligheter att göra det, så vi väntar och hoppas.
Sara: Tack, då finns det hopp om kortare ledtider! Vi har fått ned den med 5 veckor men hoppas på ett antal veckor mer eftersom vi ska flytta till en ny kommun och barnen ska börja ny skola etc. Det är naturligtvis inte det avgörande men skulle underlätta en hel del. Vi fick i fredags alla papper med entreprenad avtal osv. som vi lusläst idag. Puh! Det är mycket att gå igenom innan man skriver under. Imorgon måste vi ringa och fråga om en del som vi inte förstår.... Men det är ju så det är, det måste ta sin tid.
Klicka här för att svara