För ett tag sedan var en trädgårsmästera hemma och beskar äpplena och då hade han en aluminiumstege som var fasligt smurt.

Den var bredare upptill och nertill och fanns med stöd. Sedan var den vikbar på tre leder och skjutbar i längd på två ställen och med platform som tillbehör.

Så den kunde användas till allt mellan att plocka ner tallrikar ur höga skåp i köket till att byta vindskivorna över källartrappen eller som ställning när man högtryckstvättar takfoten osv. Helt enkelt, en jäkligt allsidig stege.

Jag har nu letat efter en sådan stege ett tag men hittar inget som känns bra. och vips så dyker den upp i en tidning och jag ser att det bara är en sådan jag måste ha. Den kostar iofs. typ 3500kr men artikeln utlovar hög kvalite. kanon tänker jag och lägger undan tidningen tills vidare.

Nu kan jag inte hitta tidningen igen. Jag vet att det var en hustidning =) Typ vi i villa eller Gör så här eller någon annan sån där och det var typ förra veckan. Är det någon som kan veta vilken stege det är jag svamlar om eller har bra tips på en liknande stege av hög kvalisort?

Kom på nu att den även har monteringsbart sidostödben samt fullängd är ca 6m

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.