3 757 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Aluminium vitvaror, bra eller dåligt?
Hej!
Vi håller på att planera vårat hus i Öregrund och är mitt uppe i valet av vitvaror. Vi är lite rädda att det skall bli för fläckigt med rostfritt (vi är inga pedanter och inser våra begränsningar) och har därför valt aluminium Husqvarna eller Siemens. Är det någon som har bra/dåliga erfarenheter av aluminium på dessa märken?
mvh/ Niklas och Kristina
Vi håller på att planera vårat hus i Öregrund och är mitt uppe i valet av vitvaror. Vi är lite rädda att det skall bli för fläckigt med rostfritt (vi är inga pedanter och inser våra begränsningar) och har därför valt aluminium Husqvarna eller Siemens. Är det någon som har bra/dåliga erfarenheter av aluminium på dessa märken?
mvh/ Niklas och Kristina
Vi har i vårat befintliga hus Siemens micro och ugn i aluminium och LG side-by-side i aluminium.
Inget snack om vad vi kommer ta till nybygget inte.
Har haft svarta vitvaror och de klassiska trista vita och det gör jag inte om igen.
Det enda jag inte kommer göra, är som säljarna till nuvarande kåken gjort; blandat märken.
Ok...spishäll och fläkt kanske blir ett annat märke, men ugn, micro, kyl/frys får allt vara i samma märke.
Har hört av flera mäklare att mixade fabrikat i köket tar ner värdet en smula.
Inget snack om vad vi kommer ta till nybygget inte.
Har haft svarta vitvaror och de klassiska trista vita och det gör jag inte om igen.
Det enda jag inte kommer göra, är som säljarna till nuvarande kåken gjort; blandat märken.
Ok...spishäll och fläkt kanske blir ett annat märke, men ugn, micro, kyl/frys får allt vara i samma märke.
Har hört av flera mäklare att mixade fabrikat i köket tar ner värdet en smula.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ni som har aluminium vitvaror, hur är det med reptåligheten?
Är det nån som har erfarenhet av Husqvarna eller Siemens, jag har hört att det pga att kyl/frys har alu-look och de andra varorna har riktigt aluminium skal så skall det vara en ganska markant nyansskillnad på varorna? Stämmer detta?
mvh/niklas
Är det nån som har erfarenhet av Husqvarna eller Siemens, jag har hört att det pga att kyl/frys har alu-look och de andra varorna har riktigt aluminium skal så skall det vara en ganska markant nyansskillnad på varorna? Stämmer detta?
mvh/niklas
Har vitvaror i aluminium från AEG, de ser lika ut i nyans allihopa tycker jag.
Är väldigt nöjda med dem och tycker aluminium-look är jättesnyggt! ;D
Har en bild på vårt kök här om ni vill se:
http://www.familjeliv.se/krypin/cjn/gallery/php2k0ncw.jpg
Är väldigt nöjda med dem och tycker aluminium-look är jättesnyggt! ;D
Har en bild på vårt kök här om ni vill se:
http://www.familjeliv.se/krypin/cjn/gallery/php2k0ncw.jpg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden