2 233 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Alternativ till spackel
Hej!
Jag undrar om det finns ett alternativ till spackel som tål mer rörelse? Vi ska spackla en platsbyggd garderob med fronter av limfog, och har erfarenhet av att spackel spruckit när vi använt det på annat trä som rör sig. Garderobsdörrarna är väldigt tunga, så oavsett hur mycket vi skruvat, säkrat, limmat etc så kommer det röra sig en aning när man slår igen garderoben.
nån som har något tips?
Jag undrar om det finns ett alternativ till spackel som tål mer rörelse? Vi ska spackla en platsbyggd garderob med fronter av limfog, och har erfarenhet av att spackel spruckit när vi använt det på annat trä som rör sig. Garderobsdörrarna är väldigt tunga, så oavsett hur mycket vi skruvat, säkrat, limmat etc så kommer det röra sig en aning när man slår igen garderoben.
nån som har något tips?
Besserwisser
· östergötland
· 2 770 inlägg
Vad har ni använt för spackel?
Jag hade nog använt bilspackel istället
Jag hade nog använt bilspackel istället
Vad är det för typ av spackling vi pratar om?
Är det skruvhål, fog, eller är det någon sorts bredspackling det handlar om?
Även när man målar trä är det ju så gott som omöjligt att undvika att färgen spricker i rörelsefogar och fogar där träet ligger i olika fiberriktningar.
Är det skruvhål, fog, eller är det någon sorts bredspackling det handlar om?
Även när man målar trä är det ju så gott som omöjligt att undvika att färgen spricker i rörelsefogar och fogar där träet ligger i olika fiberriktningar.
Det är skruvhål och skarvar mellan limfogskivorna. Inte bredspackling.C cpalm skrev:
Klicka här för att svara