Jag gjöt en ny platta i en del av ladan för 7-8 år sedan. det va i framför ladan i en sluttning och fyllde utrymmet med ca 10cm mackadam på en gammal platta och gjöt uppe på det. den gamla plattan va stenhård/armerad men problemet va att det ofta stod vatten på den.
Nu är vattnet borta och utrymmet torrt. jag har tex haft några träreglar liggandes på plattan (ouppvärmt) i 6år och inte ett spår av mögel elelr liknande under reglarna. MEN med det sagt tror ja absolut inte att den är dundertorr.... vid skyfall kan man se tendenser av att det kommer lite fukt längs ladkanten men det torkar snabbt bort som det är nu
Nu vill jag göra fin garageplatta av den och helst skulle jag vilha ha ett vitt/ljusgrått epoxygolv men är rädd att det inte är så bra med tanke på att ja inte la någon tätt under..va vet jag.. så vad har ja för alternativ?
Om första hands valet alltså är ett vitt/grått tätt epoxigolv finns det något förlåtande system som är starkt och "tätt" men som andas tex?
Att bara slipa plattan och olja/impregnera är såklart en lösning men hade helst velat ha vit