Hej allesammans,
det har visst tidigare skrivits en hel del om ämnet.
Men tar man BKR och GVK´s regler som ändras stup i kvarten är man så klart lite osäker om
rådet från 2008 eller tidigare fortfarande är aktuellt och med nutidens krav befogad.
Hur som helst gäller frågan ett badrum på 8m² med separat toalett 2,5m² (skiljande vägg med vikdörr)
Tätskikt i hela golvet (badrum & toalett) är inget att ifrågställa.
Men sen börjar frågorna :

Toalett :
Väggar med plywood & gips + våtrumspackel
Men sedan ?
Vilken tapet som helst ?
Våtrumstapet ?
Våtrumsväv & Måla ?

Badrum :
Vänernply & Våtrumsskivor från Jackon
Tätskikt på alla väggar
Helkaklad i dusch och runt badkaret och i golvet
Halvkaklad (brösthöjd) på övriga väggar.
Behövs tätskikt även på övre delen av den väggen ?
Rullad eller rullad & folie ?
Eller är det ok med våtrumsskiva, våtrumsspackel och vilken tapet som helst.

undrar hur lösningen ser ut 2017 :geek:

Tack på förhand för alla svar
 
För att man ska veta lösningen måste man bestämma vilket ytskikt man vill ha för alla har olika lösningar.

Det finns tre tätskikt att välja mellan.
Plastmatta
Folie
Målat

När man bestämt ytskikt och tätskikt så är det alltid tillverkarens instruktioner som gäller.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.