Hej allesammans,
det har visst tidigare skrivits en hel del om ämnet.
Men tar man BKR och GVK´s regler som ändras stup i kvarten är man så klart lite osäker om
rådet från 2008 eller tidigare fortfarande är aktuellt och med nutidens krav befogad.
Hur som helst gäller frågan ett badrum på 8m² med separat toalett 2,5m² (skiljande vägg med vikdörr)
Tätskikt i hela golvet (badrum & toalett) är inget att ifrågställa.
Men sen börjar frågorna :
Toalett :
Väggar med plywood & gips + våtrumspackel
Men sedan ?
Vilken tapet som helst ?
Våtrumstapet ?
Våtrumsväv & Måla ?
Badrum :
Vänernply & Våtrumsskivor från Jackon
Tätskikt på alla väggar
Helkaklad i dusch och runt badkaret och i golvet
Halvkaklad (brösthöjd) på övriga väggar.
Behövs tätskikt även på övre delen av den väggen ?
Rullad eller rullad & folie ?
Eller är det ok med våtrumsskiva, våtrumsspackel och vilken tapet som helst.
undrar hur lösningen ser ut 2017
Tack på förhand för alla svar