Sedan augusti i år går det bara att köpa LED-ljuskällor hos Ikea. Det är väl inget problem så länge man köper lampor för att använda med vanlig strömbrytare men när det vankas dimmer så är LED överlag värdelöst. I synnerhet om man vill ha möjlighet att dimma ned belysningen så att den bara glöder. LEDarnas lägstanivå är nämligen på tok för ljus. Så frågan är nu - om man vill ha tag på prisvärda GU10 halogenljuskällor motsvarande Ikeas gamla 35-wattare, vart vänder man sig då?

Tackar! När jag kollar där känns det spontant som rätt dyra lampor. Billigaste är på dryg 18 kronor men då är det förvisso Philips. Jag fick tips om att kolla på eBay och liknande och då hittar jag bl.a. denna som hamnar runt 9:-/lampa inklusive frakt men då är det istället en lampa av okänt fabrikat.
http://www.ebay.co.uk/itm/Long-Life...hash=item5d4614c6ab:m:mpfSQPfpKgIl5loMouQ40IQ

Både no name-lampan och Philips anges till 2000h brinntid och verkar ha liknande egenskaper. Kan man förvänta sig att de presterar likvärdigt? Någon som har erfarenhet av liknande?

Loggade in på ebay och kollade på dessa lampor, du länkade till
Det är inte fri frakt!
9,28£ för 10st lampor till Sverige

Det finns bra och dåliga no name lampor, tyvärr varierar även olika partier av samma "no-name märke" rejält i kvalité.

(ebay.uk säljare brukar aldrig ha fri frakt till sverige. endast fri frakt innom UK. Det syns inte förens man loggar in och lägger varor i varukorgen.)

Inte fri frakt nej men om du köper 100 lampor och slår ut fraktkostnaden per lampa landar man där jag sade på totalen

Sorry missade att du skrev ink. frakt.

Tråkigt att köpa 100lampor om kvalitén visar sej vara kass.
Men kul om den är bra:)

Livslängden kan öka om lampan inte blir för varm, dvs inte sitter allt för mycket inbyggd.

Jula säljer philips för 39,90 /2pack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.