R Rolle85 skrev:
Hatar att spackla med remsa
:crysmile: Du är inte ensam om det...

Edit panel kanske skulle vara ngt? Eller innerväggar i plyfa

Känns också dumt att man ska behöva bekosta två lager, först plyfa och sen gips, det borde bara vara ett lager som löser allt, vi lever ju inte på stenåldern..

Tobzter
Blir samma här hatar skarvspackling . Så de bli liggande panel i gästhuset på långväggarna. Kort väggarna är de bara 1 skarv så den får gips men men de får man ta.. :) är osb bakom allt

Varför inte då ta in en målare till att slipa och spackla om det är det man vill slippa?

N NoOne2k skrev:
Varför inte då ta in en målare till att slipa och spackla om det är det man vill slippa?
Asch det här forumet heter ”byggahus”..

R Rolle85 skrev:
Asch det här forumet heter ”byggahus”..
Visst gör det det. Men ibland får man inse sina begränsningar. Jag (och min sambo) har gjort i princip allt själva när vi nu har byggt till vårt hus, men vi valde att köpa färdiga takstolar istället för att bygga dem själva (185kg/st).

Ok finns inget annat än gips, thx

ralvejd
I mitt hus är det 12mm spånplattor, inget gips. Skarvar med spackel och glasfiber dock.

Jag vet inte om det är görbart men kan man inte spruta på gipsputs rakt på väggen? Gipsputs kan man ju lägga på i princip hur tjockt som helst så 12mm motsvarande en skiva är ju inga problem. Nu lär ju själva arbetsinsatsen vida överstiga att spackla skarvar men om det nu är skarvspacklingen som absolut ska bort så kanske... ;)

Walls2paint löser dina problem.

Tobzter
Den där skivan såg trevlig ut :) .men känns som skarven kommer synas eller täcker färgen den månntro?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.