Hej! Vi bor i en bostadsrätt som byggdes i början av 90-talet där jag stör mig på de fula, plastiga och halvt söndervittrade spaltventilerna som sitter i överkant på fönstren (se bilder). Frågan är om det går att fräscha upp eller byta ut ventilerna på något smidigt sätt?

Har försökt hitta information om modellen och hittat att det kanske kan vara ”Torfors LINS” från före 1995, men det är osäkert. Tacksam för all eventuell hjälp!

Hälsningar, Henrik

• Fönster med plastiga, vittrade spaltventiler från 90-talet, både interiör och exteriör visade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
I en BRF är vanligen ventilationen föreningens ansvarsområde och den får man inte ändra på utan tillstånd av styrelsen. Du bör alltså prata med styrelsen om vad de kan tänkas ge dig lov att göra. Om de är ovilliga att gå med på någon ändring, är nog nästa steg att du skriver en motion till nästa årsmöte.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
I en BRF är vanligen ventilationen föreningens ansvarsområde och den får man inte ändra på utan tillstånd av styrelsen. Du bör alltså prata med styrelsen om vad de kan tänkas ge dig lov att göra. Om de är ovilliga att gå med på någon ändring, är nog nästa steg att du skriver en motion till nästa årsmöte.
Tack! Jag har varit i kontakt med styrelsen utan att få något svar så jag blev lite less... Tänker att jag borde kunna få snygga till på insidan av fönstret på egen hand?

H Henrik_Uppsala skrev:
Tänker att jag borde kunna få snygga till på insidan av fönstret på egen hand?
Om du kan skaffa likadana ventiler bör du kunna byta ut föreningens defekta ventiler på egen bekostnad .

• Gilla
Henrik_Uppsala och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.