1 492 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Altanproblem
Har en altan med golv i form av gjutet bjälklag. Under altanen finns källarutrymme. Problemet är att det läcker in vatten genom taket ner i källaren. Betongen i källartaket har delvis släppt och fallit ner så att armeringsnätet är frilagt, lägger man ut en regel på altangolvet ser man att det hänger med 2-3 cm i mitten. Vad göra? Alternativ till att riva rubbet?
Funderade på att lägga lecablandad cement som ett avjämningslager ovanpå och gjuta ovanpå detta. Sedan ett tätskikt - men bestående av vad?
Inbillar mig att jag måste lägga golvet med fall och att jag också borde stötta taket i källaren innan jag gör något på utsidan.
Hade tänkt lägga ett trädäck som kronan på verket.
Någon som har några kloka tankar?
Funderade på att lägga lecablandad cement som ett avjämningslager ovanpå och gjuta ovanpå detta. Sedan ett tätskikt - men bestående av vad?
Inbillar mig att jag måste lägga golvet med fall och att jag också borde stötta taket i källaren innan jag gör något på utsidan.
Hade tänkt lägga ett trädäck som kronan på verket.
Någon som har några kloka tankar?
hej ! det du tänkt lägga uppe på, kommer att öka tyngden,åtminstående när du gjuter.jag skulle nog tagit bort valvet.
Klicka här för att svara