Hej!
Söker åsikter och synpunkter.
Håller på att bygga altan i två nivåer och har svårt att hitta belysning jag gillar.
Plötsligt kom jag på idén med stark belysning underifrån och belysa hela altanen och terrassen som en egen armatur...
Vad tror folk om detta?
Tänker mig att det är ganska förmånligt prismässigt med typ starka LED slingor för arbetsbelysning och man kan lägga spegeldukar som reflektorer samt dölja där man inte vill ha genomslag med markduk eller liknande?
/ Jocke
Söker åsikter och synpunkter.
Håller på att bygga altan i två nivåer och har svårt att hitta belysning jag gillar.
Plötsligt kom jag på idén med stark belysning underifrån och belysa hela altanen och terrassen som en egen armatur...
Vad tror folk om detta?
Tänker mig att det är ganska förmånligt prismässigt med typ starka LED slingor för arbetsbelysning och man kan lägga spegeldukar som reflektorer samt dölja där man inte vill ha genomslag med markduk eller liknande?
/ Jocke
Produkter som diskuteras: "arbetsbelysning"
Arbetsbelysning The Portable Rapid
Uppladdningsbar och portabel
399 kr inkl moms
Läs mer
Tänker du dig en strålkastare i gräsmattan därifrån du tagit kortet, har jag förstått rätt då?
Isf lägg ner om du inte vill bli bländad och inte ha en möjlighet att se om någon är ute på gräsmattan. Blir samma effekt som att stå på en scen, alla ser dig men du ser ingen i publiken. Visst kostnadseffektivt att köpa en strålkastare bara men det är det enda.
Isf lägg ner om du inte vill bli bländad och inte ha en möjlighet att se om någon är ute på gräsmattan. Blir samma effekt som att stå på en scen, alla ser dig men du ser ingen i publiken. Visst kostnadseffektivt att köpa en strålkastare bara men det är det enda.
Nej nejPurre skrev:
Tänker du dig en strålkastare i gräsmattan därifrån du tagit kortet, har jag förstått rätt då?
Isf lägg ner om du inte vill bli bländad och inte ha en möjlighet att se om någon är ute på gräsmattan. Blir samma effekt som att stå på en scen, alla ser dig men du ser ingen i publiken. Visst kostnadseffektivt att köpa en strålkastare bara men det är det enda.
Tänker en hel ledslinga innanför övre delen framför allt
Istället för yttre belysning tänker jag att ljuset kommer från 2mm springorna...
https://ledmegastore.se/arbetsbelys...GIYHR1RcoaAtXHEALw_wcB#product-tabs-containerJ jockeoberg skrev:
Tänker att jag monterar denna med beslag uppe och nere innanför vertikala täckningen till övre delen.
Tror det stora jobbet egentligen blir att täcka av alla delar som inte ska belysas inifrån.
Produkter som diskuteras: "arbetsbelysning"
Arbetsbelysning LED 800 laddbar Ansmann
Utmärkt för arbeten inom- och utomhus
555 kr inkl moms
Läs mer
Menar att jag testar med en bygglampa ikväll och ser hur det ter sig.J jockeoberg skrev:
Efter mycket eftersökningar kan jag inte hitta någon som testat belysa en hel altan inifrån varför jag ställer frågan här 😅
Uppskattar all feedback och bollning i alla fall 🙏
Javisst kan det fungera med ljus som enbart syns genom mellanrummet mellan trallen. Som dekoration åtminstone.
Det verkar som du redan märkt vara svårt att hitta exempelbilder på utseendet. Så antingen är du först med att komma på idén, eller så är det så genomuselt att inget velat visa resultatet.
Prova som sagt att ställa en ljuskälla under altanen och vänta på mörkret för att se hur det blir. Ta gärna en bild på det hela så att vi andra kan se det.
Det verkar som du redan märkt vara svårt att hitta exempelbilder på utseendet. Så antingen är du först med att komma på idén, eller så är det så genomuselt att inget velat visa resultatet.
Prova som sagt att ställa en ljuskälla under altanen och vänta på mörkret för att se hur det blir. Ta gärna en bild på det hela så att vi andra kan se det.
Jobbar på det 😃Pjosk75 skrev:
Javisst kan det fungera med ljus som enbart syns genom mellanrummet mellan trallen. Som dekoration åtminstone.
Det verkar som du redan märkt vara svårt att hitta exempelbilder på utseendet. Så antingen är du först med att komma på idén, eller så är det så genomuselt att inget velat visa resultatet.
Prova som sagt att ställa en ljuskälla under altanen och vänta på mörkret för att se hur det blir. Ta gärna en bild på det hela så att vi andra kan se det.
Tyvärr verkar det inte som någon ljus idé än så länge 😅
Har lagt en byggstrålkastare under och återkommer med bilder
Inte riktigt men förstår tanken. Tänkte att man belyser hela rätblocket på övre delen så att det lyser uppåt och åt altanen. Ser att nu när jag lagt en lampa under att man blir lite bländad när man går.eriksaaf skrev:
Det värsta är ju dock att man givetvis ser alla reglar och bärlinor och jag inser nu att även om jag skulle komma undan med typ 7-9 tkr med denna lösning så blir det inge vidare
Får väl lägga en 10ggr mer på vanlig belysning istället.
Någon som har förslag på hur det ska belysas istället?
Besviken. Men funderar ändå på att belysa utrymmet lite ändå nu...B BAv11 skrev:
Krypundan där man får vara sig själv för en stund i lagom ljus istället 😅










