Hej!

Tänkte dela med mig lite bilder över mitt altanbygge.

Bild 1 visar hur det såg ut innan bygget påbörjades. En trist uteplats byggd med betongplattor samt en mindre modell av farstukvist byggd på stålram.

Bild 2 visar den skiss vi utgick ifrån och som var målet med den nya altanen.

Bild 3 och 4 visar det färdiga resultatet.

Med vänlig hälsning

Stefan
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 14.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 15.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 18.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Imponerande och riktigt snyggt blev det! Se till att njuta av det bara!



Stefan_Stromberg skrev:
Hej!

Tänkte dela med mig lite bilder över mitt altanbygge.

Bild 1 visar hur det såg ut innan bygget påbörjades. En trist uteplats byggd med betongplattor samt en mindre modell av farstukvist byggd på stålram.

Bild 2 visar den skiss vi utgick ifrån och som var målet med den nya altanen.

Bild 3 och 4 visar det färdiga resultatet.

Med vänlig hälsning

Stefan
 
Vad fint det blev! Altanen passar väldigt fint ihop med huset.
 
Och vilken schysst ritning! Har du/ni gjort den själv och isåfall i vilket program?
 
Hej på er!

SJODR: Tack för de positiva orden. Det uppskattas. Jodå, det avnjuts allehanda godsaker, både för utvärtes (sol och fint väder) och invärtes (god mat och dricka) bruk.

Mango: Tack för det! Jo, vi tycker också att altanen kompletterade huset mycket bra. Vi har morgonsolen på den sidan, så det är riktigt trevligt att duka upp frukosten på nya altanen.

Moddha: Jo, sådana ritningar går riktigt fort att göra i SketchUp (gratisversion finns på SketchUp Home). Ett mycket kompetent program med vilket man lätt skapar sig en överblick vid t ex om- eller tillbyggnader.

Mvh/Stefan... i det drastiskt omväxlande vädret... ena minuten spöregn... andra sol och vindstilla.
 
Mycket tjusigt Stefan.Bra jobbat:0)
MVH Lasse
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.