Min altandörr hänger skevt. Den tar i tröskel och är då väldigt svårstängd.
Jag skulle justera upphängningen via karmskruvarna men bör jag tar bort pluggarna ser jag att samtliga saknas. Jag ser heller inga spikhål eller skruvar som karmen är fastsatt med. Min första fråga : är detta vanligt?
Min andra fråga : kan jag sätta in nya karmskruvar för att justera dörren? Om inte, vad bör jag göra?
/Thomas
Jag skulle justera upphängningen via karmskruvarna men bör jag tar bort pluggarna ser jag att samtliga saknas. Jag ser heller inga spikhål eller skruvar som karmen är fastsatt med. Min första fråga : är detta vanligt?
Min andra fråga : kan jag sätta in nya karmskruvar för att justera dörren? Om inte, vad bör jag göra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/Thomas
Produkter som diskuteras: "karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Är det bäst att lossa fodret för att se hur den sitter fast?
Kan inte avgöra annars väl?
Tack för svar
Kan inte avgöra annars väl?
Tack för svar
Huset är från -99. Övriga dörrar är fästs med karmskruv.
Kan inte se hur dem är fäst i nuläget. Får ta bort fodret för att avgöra. Tycker inte kunna se något fogskum genom karmskruvshålen
Kan inte se hur dem är fäst i nuläget. Får ta bort fodret för att avgöra. Tycker inte kunna se något fogskum genom karmskruvshålen
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden