Jag ska bygga ett trädäck på backen. I rött ser man balkongdörren/fasadväggen. Det jag funderar över är längsriktningen på själva trallen. Däcket är långt och en hel bräda kommer inte att räcka utan man måste skarva isåfall. Alternativet är att lägga trallen från fasaden och ut, då behöver jag inte skarva och kan lägga hela plank. Då måste jag lägga reglarna annorlunda och jag antar att jag får lägga reglarna enligt bilden som ett rutnät för att ha något att dra i isåfall?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När du lägger fiskbensmönster så lägger du en delningsbräda så att skarvarna inte går in i varandra. När jag la så anpassade jag vinkeln till längden på trallvirket. För mig blev det 18% extra reglar och 7% mer trall. Det ger också fördelen att frisen blir mer markerad och att du slipper sitta sysslolös ett par extra kvällar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Lite, men ändå görbart. Hade gjort så om jag lagt min altan nu. Då nöjde jag mig med detta:Kane skrev:
Logga in
Skapa konto
Två nivåer, med fris och skarvade längder. Men det är ju i stugan, så man kan ju inte såga alla semesterveckor...