Ska bygga altanen/balkong. Nu ligger reglar på 50cc och de är 45x170mm.
Altanen är 8,5m lång och 3,5m djup. Jag funderar på att lägga en trallplanka på mitten som går i djupled och som den längsgående trallen möter. Det skulle isåfall ge ca 4,25m långa plank som inte behöver skarvas.
Hur hade ni gjort för att undvika skarvar?
Altanen är 8,5m lång och 3,5m djup. Jag funderar på att lägga en trallplanka på mitten som går i djupled och som den längsgående trallen möter. Det skulle isåfall ge ca 4,25m långa plank som inte behöver skarvas.
Hur hade ni gjort för att undvika skarvar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 126 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 126 inlägg
Så hade jag också gjort. Alternativt delat upp i tre sektioner beroende på vad som upplevs som mest symmetriskt i förhållande till dörr etc. Såtillvida att du inte kan få tag på 8,5 m bräder förstås...R Rolle85 skrev:Ska bygga altanen/balkong. Nu ligger reglar på 50cc och de är 45x170mm.
Altanen är 8,5m lång och 3,5m djup. Jag funderar på att lägga en trallplanka på mitten som går i djupled och som den längsgående trallen möter. Det skulle isåfall ge ca 4,25m långa plank som inte behöver skarvas.
Hur hade ni gjort för att undvika skarvar?
[bild] [bild]
Lägg en 45x195 under brädan som ska dela av trallgolvet på mitten. Då kan du skruva ihop trallen med hjälp av den utan att det hindrar plåtens funktion och få ihop det stabilt så det räckerR Rolle85 skrev:
Se bild, jag får inte ihop hur det ska gå till 
För jag tänker att jag behöver sätta ihop tre reglar för att få plats med en djupgående trall och två plankor som möter mittplankan?
För jag tänker att jag behöver sätta ihop tre reglar för att få plats med en djupgående trall och två plankor som möter mittplankan?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 126 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 126 inlägg
Vad har du plåten till? Regnskydd för altanen under balkongen eller?
På bilden visar de en installation med skruvläkt. Kan det va nåt? Kanske pajar ditt höjdmått mot dörr etc i och för sig.
På bilden visar de en installation med skruvläkt. Kan det va nåt? Kanske pajar ditt höjdmått mot dörr etc i och för sig.
Då har du ingen regel att skruva trallen i..R Rolle85 skrev:
Jag skulle använda alt B där frisbrädan skall ligga.
Dvs kapa en fullbreddare och montera på 2 reglar med cc 120..
Det funkar, kan även montera en plåt under för att förhindra ev vatten att rinna.ner i skarven., men enligt anvisningen så kan man montera en delad på cc 20-60 cm, så visst borde det gå att göra den bara 12 cm.. dock med en annan vinkel.R Rolle85 skrev: