Nu behöver jag hjälp och idéer, eller åtminstone förslag!
Befintlig altan ska anslutas till mitt nybygge.
Höjd från befintlig altan ner till nya altanen: ca 65cm.
Höjd från befintlig altan till marknivå: ca 95cm.
"Vinkeln" är ca 130 x130 x 170cm, där 170 är "avstignings måttet".
Trappen kommer således att hamna på den nya altanen och även på marknivå.
Vad är bekymret/frågorna?
Hur i häcklefjäll ska jag reda ut detta?
Några idéer på layout?
(sett från befintlig altan)
Med vänlig hälsning David
Befintlig altan ska anslutas till mitt nybygge.
Höjd från befintlig altan ner till nya altanen: ca 65cm.
Höjd från befintlig altan till marknivå: ca 95cm.
"Vinkeln" är ca 130 x130 x 170cm, där 170 är "avstignings måttet".
Trappen kommer således att hamna på den nya altanen och även på marknivå.
Vad är bekymret/frågorna?
Hur i häcklefjäll ska jag reda ut detta?
Några idéer på layout?
(sett från befintlig altan)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Med vänlig hälsning David
Har hört det argumentet till leda........
Medlem
· Blekinge
· 12 296 inlägg
Det ser väl fint ut!!Kanske du kan byta familj till en som inte är stupränneallergisk.
Det som jg reagferar är: de flesta bygger däck i tryckt virke. Enkigt min erfarnehet håller otryckt virke i minst 5-10 år, alltså den tid tills man har bestämt sig att ändra. Med otryckt virke slipper man detta gift om fötterna och slipper oroa sig för barnen som slickar på allt.
Det som jg reagferar är: de flesta bygger däck i tryckt virke. Enkigt min erfarnehet håller otryckt virke i minst 5-10 år, alltså den tid tills man har bestämt sig att ändra. Med otryckt virke slipper man detta gift om fötterna och slipper oroa sig för barnen som slickar på allt.
Det är nog tio gånger mer gift i många produkter du köper i en livsmedelsaffär , tror nog du kan sova lugntThomas_Blekinge skrev:Det ser väl fint ut!!Kanske du kan byta familj till en som inte är stupränneallergisk.
Medlem
· Blekinge
· 12 296 inlägg
Jag sover lugnt för min del. Men jag vet att de mesta sovandfe giftplatser i Sverige är runt impregneringsföretag. Detr är ett otyg att använda tryckt virke urskilnjingslöst så fort det ska byggas utomhus. Många konstruktioner klarar sig finfint med bra otryckt virke. Då slipper man även problemen med att ta hand om spill och avsnitt. Du kanske tycker det är OK att bränna?