När husets förra ägare byggde altan så blev det så att den angränsade direkt till gräsmattan utan mellanrum, dvs. att det ligger grus (ser ut som bergkross 0-32) och jord direkt mot altanens yttre regel. Bifogar några bilder som jag har tagit efter att jag har frilagt altanen.
Att lämna ett mellanrum mellan gräsmatta och altan känns farligt, man kan råka trampa ner och skada sig.
Nu undrar jag hur jag ska göra så att regeln inte börjar ruttna om något år? Skulle det räcka att lägga markduk/platonmatta/syllpapp och fylla med makadam? Hur skulle ni ha gjort?
Trallen är lärk, vet inte vilket träslag som användes för bärlina/reglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att lämna ett mellanrum mellan gräsmatta och altan känns farligt, man kan råka trampa ner och skada sig.
Nu undrar jag hur jag ska göra så att regeln inte börjar ruttna om något år? Skulle det räcka att lägga markduk/platonmatta/syllpapp och fylla med makadam? Hur skulle ni ha gjort?
Trallen är lärk, vet inte vilket träslag som användes för bärlina/reglar.
Klicka här för att svara