K
Man drar in plattorna så dom är under altanen och inte syns. Kommer inte påverka bärigheten

Sänka altanen så nivån mot gräset inte blir så högt? Behöver inte gräva ur hela ytan utan för plattor, ramverk och bärlinor.

Vi la altan i nivå med gräsmattan för att få en härlig känsla.

Vi flyttade in markstenen, la extra reglar i höjd. La lite en markduk mot altanen, sten i botten för lite dränering och sen lite gjord längst upp

• Altan i trä bredvid gräsmatta, med markduk och grus längs kanten för dränering. En stående räfsa i gräset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altan vid gräsmatta med leksakshus och robotgräsklippare. Gräsmattan i nivå med altanen för öppen känsla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Luc Reiner
  • Laddar…
Jag hade lite gatsten över så jag la en rad mellan altan och gräs så att jorden inte ligger direkt mot träet. Sten i liv med gräset är ju bekvämt med gräsklippare i åtanke, bara att låta hjulen rulla på stenarna när man klipper.

Bästa svaret

Lägg betongplattor längs hela kanten med samma indrag som stödplattorna. Mitt på så lägger ni en eller två rader till för att styra gångtrafiken och kunna ha en entrematta. Vill ni att man går någon annanstans så flyttar ni självklart det hela dit.
Motsvarande yta vid ena sidan för grillen.

Z z_bumbi skrev:
Lägg betongplattor längs hela kanten med samma indrag som stödplattorna. Mitt på så lägger ni en eller två rader till för att styra gångtrafiken och kunna ha en entrematta. Vill ni att man går någon annanstans så flyttar ni självklart det hela dit.
Motsvarande yta vid ena sidan för grillen.
Jag kör på detta nu! (Minus ”entré-delen”.)

Tack alla för era idéer!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.