3 489 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Älskar du din batteridrivna arbetslampa?
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 324 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 324 inlägg
Jag har den här som jag är nöjd med!andreascarlsson skrev:
I så fall, vilken har du och varför?
Jag ska slänga ut min golvstående arbetslampa som förvisso ger sjukt bra ljus med sina två separata 35W halgogenlampor, men den är sladdriven och klumpig. Blir ofta att jag inte använder den när jag borde.
Istället letar jag nu efter en vass batteridriven arbetslampa. Jag har Ryobi och Milwaukee-batterier, så det känns som ett smidigt val, men om den bästa lampan som i "Köper du inte denna är du helt dum i huvudet"-bra, så vill jag gärna bli tipsad om vilken!
Annars verkar denna Ryobi RLP18-0 vara ett helt okej köp.
Åsikter?![]()
https://www.bauhaus.se/arbetsbelysning-ledvance-led-batteridriven-20w
Däremot försöker jag alltid köra sladdlampor när jag renoverar. Så less på att batterierna tar slut tid i otid och alltid när man behöver lampan som mest.
Snickaren som fixade vårat kök hade den senare av dom ovan, vidrig lampa, vart enda misstag man gjort synsStefan N skrev:
Och jag skrev för övrigt en liten recension här:C cpalm skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/tips-pa-bra-portabel-belysning.323279/page-2#post-4037235
andreascarlsson skrev:
Jag ska slänga ut min golvstående arbetslampa som förvisso ger sjukt bra ljus med sina två separata 35W halgogenlampor, men den är sladdriven och klumpig. Blir ofta att jag inte använder den när jag borde.
Istället letar jag nu efter en vass batteridriven arbetslampa. Jag har Ryobi och Milwaukee-batterier, så det känns som ett smidigt val, men om den bästa lampan som i "Köper du inte denna är du helt dum i huvudet"-bra, så vill jag gärna bli tipsad om vilken!
Åsikter?![]()
Tror inte någon lampa är så mycket bättre att det enbart för den sakens skull är värt att skaffa en ny serie batterier utöver de du redan har.andreascarlsson skrev:
Åsikter?![]()
Jag kör på två stycken Metabo som lyser 14 h på ett 10 Ah-batteri. Robusta och bra. Men som sagt inget att ha för dig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en Bosch batteridriven som jag är barnsligt förtjust i... Men jag köpte en på Amazon för 125kr. Lätt bästa 125kr jag någonsin lagt ut. Tänker köpa två till vid tillfälle, en till stugan och en till garaget. Den har usb laddning, magnet och ett kusligt bra ljus.andreascarlsson skrev:
Åsikter?![]()
Det är ju en arbetslampa, ingen arbetsbelysning dock vilket jag tror ts vill ha. Min Arbetsbelysning tillverkade jag av en spånskiva och ett par takplafonder 10W led från biltema. En arbetsbelysning blir ju lite mera halvpermanent och kan plötsligt behövas 10 timmar om dan i två veckor, då funkar inte batteriet nå bra.
Här är arbetslampa dock. Kan varmt rekommendera den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://amzn.to/3vbp6kq
Funderar även på att köpa storebror för att ha med i "resväskan"
Klicka här för att svara