1 203 642 läst ·
17 141 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Är även underredet tillverkat av rostfri plåt där det skulle göra någon större nytta? Annars är det ju bara en gimmick.
Det är mest VW och några andra skitbilar som rostar mitt på fria karossytor p g a att dom lägger för tunt lackskikt.
Det är mest VW och några andra skitbilar som rostar mitt på fria karossytor p g a att dom lägger för tunt lackskikt.
de är väl flytande aluminiumblandning de trycker in i gigapressarna?T TommyC skrev:
Kanske en bättre förklarande klipp
De har varit påhittiga med många nya lösningar för bygget av kylskåpet
I film nr 2 ovan nämns Aluminium-Kisel-legering. Vet någon här hur denna legering klarar saltvatten?
Jag minns min Saab 9000 från 1989 där dom hade använt mellanlägg/distanser av aluminium i framvagnen (ingen aning om typ av legering) vid infästningen av nedre länkarmarna. Dessa distanser korroderade och förvandlades till pulver på några år. Jag gissar att Tesla har bättre koll än vad Saab hade när 9000 konstruerades. Distanserna på Saabarna byttes utan kostnad för kunderna till ersattare av stål.
Jag minns min Saab 9000 från 1989 där dom hade använt mellanlägg/distanser av aluminium i framvagnen (ingen aning om typ av legering) vid infästningen av nedre länkarmarna. Dessa distanser korroderade och förvandlades till pulver på några år. Jag gissar att Tesla har bättre koll än vad Saab hade när 9000 konstruerades. Distanserna på Saabarna byttes utan kostnad för kunderna till ersattare av stål.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Det är ju både koppar och titan i ocksåT TommyC skrev:I film nr 2 ovan nämns Aluminium-Kisel-legering. Vet någon här hur denna legering klarar saltvatten?
https://patentscope.wipo.int/search...wapp1nC?docId=WO2021150604&tab=PCTDESCRIPTION
Hur vet vi att det "lär vara fixat". Om jag minns rätt så vägrade Tesla att återkalla berörda bilar. Vem utanför Tesla vet vilka modeller, årgångar och antal bilar som har det potentiella problemet?
Det är fixat på nyare bilar. Det sa väl Grufman i den uppmärksammade videon.T TommyC skrev:
Vad kör du för bil?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Har en kompis som hade problem med bakmotorn på sin S. När den va inne passade dom på att byta bärarmarna bak till en uppdaterad modell.T TommyC skrev:
Känns som dom fixar det lite under radarn
Skulle tanka här om dagen, Cirkel K Strängnäs (har påfyllningen till vänster)
En Tesla står vid högra pumpen, men inte där man borde stå om man ska tanka utan lite mer mot mitten.
Vid vänstra pumpen står en L200 vars ägare nog är inne på stationen och äter korv, alla andra pumpar upptagna och har kö.
Jag ställer mig bakom L200an i hopp om att korven snart ska vara uppäten, i samma veva kommer Tesla ägaren ut med spolarvätska i handen, öppnar huven och fyller på.
Mr L200 har nog köpt mycket korv för ingen dyker upp, Mr Tesla vill nu åka iväg, men han kommer inte in i sin bil...för jag står ivägen 😁
"Där kan du stå din idiot" tänker jag, men efter nån minut när han viftat flera gånger att han inte kommer mellan bilarna, är jag bussig och flyttar mig, då Mr L200 verkar äta korv fortfarande.
Gulf har öppnat en mack bredvid, så jag tankade där ist.
En Tesla står vid högra pumpen, men inte där man borde stå om man ska tanka utan lite mer mot mitten.
Vid vänstra pumpen står en L200 vars ägare nog är inne på stationen och äter korv, alla andra pumpar upptagna och har kö.
Jag ställer mig bakom L200an i hopp om att korven snart ska vara uppäten, i samma veva kommer Tesla ägaren ut med spolarvätska i handen, öppnar huven och fyller på.
Mr L200 har nog köpt mycket korv för ingen dyker upp, Mr Tesla vill nu åka iväg, men han kommer inte in i sin bil...för jag står ivägen 😁
"Där kan du stå din idiot" tänker jag, men efter nån minut när han viftat flera gånger att han inte kommer mellan bilarna, är jag bussig och flyttar mig, då Mr L200 verkar äta korv fortfarande.
Gulf har öppnat en mack bredvid, så jag tankade där ist.