Mitt på dagen går det alltid att hitta plats, det är värre att komma 18:00 när alla är hemma från jobbet. Och som sagt, finns alltid plats i p-garage, med enda nackdelen att det ofta är orimligt dyrt.

• Gilla
putte22
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Gissar det är sista generationen V70? Dom äter bromsar bak av någon anledning som ingen lyckats förklara. Köper du hela arbetet med delar av en verkstad är dom skyldiga att ge garanti så ta det billigaste. Gör du det själv kan du gott lägga på några hundra för märken man hört talas om.
Tror det har att göra med att bakbromsarna används mer från den generationen då det styrs elektroniskt vilket gör att bakbromsarna används mycket mera även vid vardagskörning än äldre system där de oftast vid normal körning knappt ligger åt alls annat än vid kraftig inbromsning.
Kanske den elektriska handbromsen också inverkar.

Idag behöver man ju inte som förr dra upp bilen i 100 knyck och ställa sig på bromsen för att motionera de bakre skivorna för att hålla dem fräscha, nu är de bakre skivorna oftas lika fina som de främre även vid körning a la tant Agda.

Roligare med en gammal 740😀

N
RoTe RoTe skrev:
Gissar det är sista generationen V70? Dom äter bromsar bak av någon anledning som ingen lyckats förklara. Köper du hela arbetet med delar av en verkstad är dom skyldiga att ge garanti så ta det billigaste. Gör du det själv kan du gott lägga på några hundra för märken man hört talas om.
Gör dom? Kanske jag missat att det är ett vanligt problem på dom. Vi hade en i en 4-5år och på den bytte jag bromsklotsar bak endast en gång.
Skivorna behövde jag inte byta.

Teslas "autopilot" har problem. Det är ingen bra idé att ha en "autopilot" som är nästan självkörande. Det räcker inte att varna kunderna och tydligt informera om att man själv måste övervaka körningen och ständigt vara beredd att ta över. Det ser ju ut som att bilen är fullt kapabel att köra själv och det är den ju oftast men tyvärr inte alltid.

Det har skett en del tragiska och spektakulära olyckor. Kameror och AI har sina brister, t ex har man glömt att träna sin "autopilot" på hur den ska agera när det ligger en långtradare tvärs över vägen.

• Haha
Peter_Ker
  • Laddar…
Irriterande med en orange ring i hastighetsmätaren bara för att man vill hålla farten uppe, vem kom på att den ska tändas vid just 130 ??

Måste nog kolla framvagnen, bilen går inte så stadigt den borde på motorvägen.

God Hjul på er 🛵🏍️🚙🚗🛻🚐🚚🚛🚜🏎️🚒🚑🚓🚕🛺 🧑‍🎄🌲
Bilde av bilens instrumentpanel med hastighetsmätare som visar orange ring vid 130 km/h, temperaturdisplay visar utetemperatur på 2°C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
C
Isakare Isakare skrev:
Irriterande med en orange ring i hastighetsmätaren bara för att man vill hålla farten uppe, vem kom på att den ska tändas vid just 130 ??
Var "glad" för att det överhuvudtaget går att köra för fort. Bara en tidsfråga. Är redan lag på att nya bilar skall läsa av hastighetsskyltarna och visa tillåten hastighet på instrumentpanelen.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Var "glad" för att det överhuvudtaget går att köra för fort. Bara en tidsfråga. Är redan lag på att nya bilar skall läsa av hastighetsskyltarna och visa tillåten hastighet på instrumentpanelen.
Jo, man bävar för framtiden, bäst att köpa på sig några galma bilar och ha på lager.

• Gilla
Patrik440 och 7 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Nu har Chryslern pajat. Ibland startar den inte alls. Ibland direkt och ibland efter en stund och ibland är all kraft borta från den gamla (nya) Hemin. Kollade och fick fram koder för fel på vevaxelgivaren. Symtomen verkar stämma, så vill det sig väl, löser det sig lätt.
Nu till frågan. När jag körde Volvo, var det bara att promenera ner till Bil & truck och köpa det jag behövde. Men, hur är det med Chrysler och alla andra märken. Finns det generalagent för de, med äverdiskförsäljning av reservdelar?

Har naturligtvis sökt på internet men utan resultat.
Vet inte hur du kollat,men googla,"delar USA bilar"

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
vem kom på att den ska tändas vid just 130
Det är ingen inställning då? Jag har eller har haft bilar med inställbar hastighetsvarning.

Alfredo Alfredo skrev:
Det är ingen inställning då? Jag har eller har haft bilar med inställbar hastighetsvarning.
Nä, den är fast, bilen är ju 20 år gammal.
Varvräknaren har samma, först orange sen rött vid specifika varv, inte provat om rött finns på hastighetetsmäraren 😉

Isakare Isakare skrev:
Nä, den är fast, bilen är ju 20 år gammal.
Jag hade en av de sista 900 NG, årsmodell 1998. Den hade inställbar hastighetsvarning.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag hade en av de sista 900 NG, årsmodell 1998. Den hade inställbar hastighetsvarning.
Där ser man.....jag kanske ska öppna instruktionsboken och kolla.

Min hastighets varnare sitter i högerstolen!!

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
dilemma och 14 till
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Det är nog en modernare lösning på Isakares lexus. Som man behöver en Lexusdator för att kunna ställa in😃

Så smidigt med rostfritt ;)

• Gilla
TommyC
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.