tycker att 18v makita är en djungel vilken modell är mest allround??

Jag tycker BDF450 är bästa allround dragaren från Makita. Liten smidig stark. Ska du dra massa bult och franska skruvar kanske du ska ta en större maskin.

Den dagen jag behöver byta ut min BDF440 så lär det bli en BDF 452, om det inte har kommit något nyare. Gillar styrkan i det förhållandevis kompakta och lätta formatet.
Vet inte om det är bara jag, men tycker greppet verkar ha fått ett par mm större omkrets på nya serien,vilket passat mina händer bättre. Kan vara någon ergonomisk justering som ger den känslan att den ligger bättre i handen också.

Redigerat:
an man stänga av slaget på bhp:n isåfall är den mer allroud kanske?

Jag tror att BDF456 är mest allround
%21B3ENU%21wBGk%7E$%28KGrHqV,%21jcE%29pe,0U4SBMk2eRhkwg%7E%7E_12.JPG

Skönt att TS får olika svar, djungeln tätnar...:rolleyes:

bumpaberra skrev:
Skönt att TS får olika svar, djungeln tätnar...:rolleyes:
Man kan ju röra till det o fråga om en sats med 10.8V dragare o slagdragare kan göra jobbet bättre istället.:P

Mest allround ? Känns som om stödhandtag kan vara bra om du ska köra stora hålsågar och annat tungt, har en bhp-451 men skulle klarat mig utan slag, dvs bdf-454.. Har en borrhammare när det behövs :)
Skulle du köpa bdf'en och sakna slagborrsfunktionen kan jag byta med dig, behöver inte tre växlar heller..

kan ngn slå seltmanns priser på makita? lutar åt bdf:en

Vilken av dom ? :D Alla har föreslagit olika

bdf452 tänkte jag,

Tror du gör ett bra val!

magjo skrev:
kan ngn slå seltmanns priser på makita? lutar åt bdf:en
Finns det säkert då dom inte har något direkt superpris, lite som "alla andra". Dom har taktiskt sett lagt sig 10 cent under sina konkurrenter för att hamna högst på prisjämförelsesiterna.

är det inte högst man ska hamna på prisjämförelsen då? tips på ännu billigare är välkommet!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.