33 935 läst ·
483 svar
34k läst
483 svar
Allmänn diskussion om AI
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Det verkar ju vara massor med fel redan innan deras AI sabbade allt. Det var väl bara en tidsfråga innan det skulle gå åt skogen med den setup de hade.N Nyikåk skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 8 590 inlägg
Det var precis den som postades i inlägg #433N Nyikåk skrev:
Och som sagt; Det var rätt många fel i den setupen, ett cyberangrepp eller klantiga användare hade tex kunnat resultera i precis samma sak. Men med en AI går det snabbare och effektivare att göra fel också
Ok, jag klickade på länken men eftersom det var en Schibstedt-sida med cookie-inställningar jag inte godtar så såg jag aldrig om källan var länkad och den efterföljande diskussionen gjorde att jag antog att den inte var med...klaskarlsson skrev:
Helt rätt, betala för att slippa cookies, bojkottar alla deras siter nu, brukade kolla vädret på klart. se innan, men den ovanan lyckades jag skaka av migN Nyikåk skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 920 inlägg
Har med hjälp av AI skapat excellsnurror nyligen, med lyckat resultat.
Saker som skulle tagit mig, som inte är en virtuos på excel, gissningsvis en halv dag. Har "jag" kunnat skapa på, högt räknat, 10min av promtande ink. några justeringar.
Sekundärt, då det bara är jag själv och kanske några kollegor som ser filerna.
Men måste säga att designen varit väldigt mycket bättre än det jag skulle lyckats med själv.
Den la även in förklarande text vilka formler den använt och ytterligare kommentarer jag inte alls bett om, men är fullt logiska.
Saker som skulle tagit mig, som inte är en virtuos på excel, gissningsvis en halv dag. Har "jag" kunnat skapa på, högt räknat, 10min av promtande ink. några justeringar.
Sekundärt, då det bara är jag själv och kanske några kollegor som ser filerna.
Men måste säga att designen varit väldigt mycket bättre än det jag skulle lyckats med själv.
Den la även in förklarande text vilka formler den använt och ytterligare kommentarer jag inte alls bett om, men är fullt logiska.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 590 inlägg
Fast problematiken kring denna "tysta nedladdning" är ofta missförstådd.D Dilato skrev:
det är mer det filosofiska kring om sådana saker faktiskt är ok att ladda ned utan att vara tydlig med det och ge en opt out, och att mer avancerad mjukvara faktiskt kräver resurser (både bandbredd, minne, ström osv) - men det är ju en generell sak som egentligen inte bara har med AI att göra.
Det innebär inte att google samlar in varken mer eller mindre data om användaren egentligen, även om det teknsikt skulle kunna göraatt man slipper sitta och skicka persondata och tracking osv till en central AI, men nu är det ju google och dom lever på din data så den skickas även om dom nnu kan använda lokal processorkraft för vissa AI-funktioner...
För de som inte sett denna video förut, den är extremt sevärd (eller jag lyssnade på den i bilen):
Han förklarar väldigt tydligt vad som sätter stopp för vidare utveckling av AI just nu...
...och hur detta påverkar vad den kommer att kunna göra de närmsta åren.
Han förklarar väldigt tydligt vad som sätter stopp för vidare utveckling av AI just nu...
...och hur detta påverkar vad den kommer att kunna göra de närmsta åren.
Jag vet inte... men Malwarebytes är en trovärdig källa.G gaidin skrev:
Det här är kanske en möjlig orsak till att du inte har den?
This 4GB download happens automatically when Chrome determines your device meets the hardware requirements.
Har dom inte synnerligen höga krav på hårdvaran så borde den ju köras här.D Dilato skrev:
Skall kolla upp det där lite.