16 048 läst ·
151 svar
16k läst
151 svar
Allmän diskussion om #Metoo
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Tja du måste ha sovit igenom de flesta lektioner. Du har tidigare visat bristande kunskaper i matte och statistik.S scim skrev:
Själv sov jag igenom hela mattekursen i gymnasiet... Men trots det så har jag pejl på matte och statistik.
Handlar den inte om sexuellt våld? Då har jag missuppfattat det hela. Tur att jag inte vara ensam.Anna_H skrev:
Men om 1% är påhittade enligt dina siffror och 7% i andra fall. Så sanningen är där emellan. Men är det inte allvarligt med falska anmälningar. Det drabbar så många. Men det finns ingen anledning att förneka det hela
Men är du på riktigt? Det är 43 fall som utgör de 7%, varav 1 där en gärningsman pekats ut. Vad är 7/43? Hallå? Har du somnat igen?O Odjuret skrev:
Nu blandar du ihop äpplen och päron igen. 42/43 av de 7% innehåller ingen utpekad gärningsman, dvs det är ingen som blivit anklagad. Så nej, det drabbar inte speciellt många, men det är ju fortfarande beklagligt att det händer.O Odjuret skrev:
Tja, som nämndes på radion (interjuvade en kvinna).
Så kommer även mycket "bagateller" upp till ytan, jag menar många anklagar män för komplimanger dom ger till kvinnliga könet. Citat "vi är vuxna och vi alla måste tåla lite skit". Sen finns det ju gränser när det blir trakasserier/övergrepp, maktmissbruk osv.
Jag menar känns som detta kan spåra ur totalt, där män och kvinnor lever separata liv. Där vi inte skaffar barn eller har intimt umgänge längre. Men har full förstårlse för dom som råkar ut för övergrepp, men behövs lite balans på vägen också.
Så kommer även mycket "bagateller" upp till ytan, jag menar många anklagar män för komplimanger dom ger till kvinnliga könet. Citat "vi är vuxna och vi alla måste tåla lite skit". Sen finns det ju gränser när det blir trakasserier/övergrepp, maktmissbruk osv.
Jag menar känns som detta kan spåra ur totalt, där män och kvinnor lever separata liv. Där vi inte skaffar barn eller har intimt umgänge längre. Men har full förstårlse för dom som råkar ut för övergrepp, men behövs lite balans på vägen också.
Redigerat:
Sluta tramsa. Även om det skulle vara bra för samhället om vissa skulle leva ett liv sepererat från det andra könet, kommer det det för den stora majoriteten gå alldeles utmärkt att ha kontakt med det andra könet.B Broken arrow skrev:
Då det till ganska stor utsträckning faktiskt redan har inträffat i vårt land, så ska det nog inte ses som trams.harry73 skrev:
Vi har ett stort problem med låga födelsetal, singelhushåll, självmord, arbetslöshet osv. Dessa siffror är inte bra. Ta det till dig.
Jättebra initiativ att sätta ifrågasättande och problematiserande utav metoo-kampanjen i en egen tråd.
Nu hoppas jag att alla kan hålla sig i skinnet och bidra med vad för problem som kan finnas, och konstruktivt bemöta dessa, inte i denna tråd blanda in helt andra saker, som passar bättre i ursprungstråden.
Jag håller helt med om att det finns en inneboende problematik i denna "kampanj", och liknande.
Jag hoppas att den drivs främst för att upplysa om det generella i vår kultur och våra strukturer, inte till att hänga ut enskilda personer.
Nu hoppas jag att alla kan hålla sig i skinnet och bidra med vad för problem som kan finnas, och konstruktivt bemöta dessa, inte i denna tråd blanda in helt andra saker, som passar bättre i ursprungstråden.
Jag håller helt med om att det finns en inneboende problematik i denna "kampanj", och liknande.
Jag hoppas att den drivs främst för att upplysa om det generella i vår kultur och våra strukturer, inte till att hänga ut enskilda personer.
Nu lever du i en drömvärld! Det har dykt upp problem med metoo. Dels förvirring kring om man ens får prata med en tjej. Och vad kan jag säga.harry73 skrev:
Sen har metoo utnyttjas av manshatande "feminister" eller invandrar kritiska som påstår att alla förövare är invandrare.
Det med största säkerhet påhittade historier.
Allt detta kommer alltid att finnas. Ibland är det kvinnor själva som målar upp bilder av att man knappt kan hälsa på en tjej.
Men inget av detta är positivt för metoo.
Men allt förekommer media har själva blåst upp det problem som nu finns. De ha intervjuat tjejer som resulterar i det vi pratar om. Det är ingen hemlighet och ska inte förnekas.
Utan att lägga nån vikt vid grundfrågan så blir jag lite fundersam om vad 7/43 ska ha med saken att göra? Om 7% av det totala antalet fall är 43st så måste väl det totala antalet vara 43/0,07 alltså 614st fall.S scim skrev:
Om det sen är 1 av dessa 43 fall som innehåller en gärningsman så är det i så fall 1/43 av fallen dvs 2,3%. Eller om du så vill såklart 1/614 om du räknar på totala antalet fall, i så fall 0,16%.
Ja, 1/43 av 7% är samma som 1/614. Eftersom det diskuterades hur många som blev falskt anklagade så är ju anmälningar utan utpekad gärningsman irrelevanta.Carreyfan skrev:
Utan att lägga nån vikt vid grundfrågan så blir jag lite fundersam om vad 7/43 ska ha med saken att göra? Om 7% av det totala antalet fall är 43st så måste väl det totala antalet vara 43/0,07 alltså 614st fall.
Om det sen är 1 av dessa 43 fall som innehåller en gärningsman så är det i så fall 1/43 av fallen dvs 2,3%. Eller om du så vill såklart 1/614 om du räknar på totala antalet fall, i så fall 0,16%.
Matematiken är ju rätt ointressant eftersom vi har ett mörkertal på dessa brott på uppskattningsvis 90%, sådant som aldrig anmäls exempelvis för att man skäms för att inte ha skyddat sig, eller inte vågar anmäla.
Till det tillkommer allt "drullputteri" som inte är kriminellt, utan bara brott mot allmän hyfs och moral. I detta sammanhang blir 43 lögner en droppe i havet.
Till det tillkommer allt "drullputteri" som inte är kriminellt, utan bara brott mot allmän hyfs och moral. I detta sammanhang blir 43 lögner en droppe i havet.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 883 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 883 inlägg
Ärligt talat, är ni rädda att tala med en kvinna efter den här kampanjen dragit igång?
Känner ni att ni inte kan tala med en kvinna eller dansa med en kvinna nu och är rädda att mänskligheten ska dö ut?
I den andra tråden så diskuterades ett fall där en man envisades med att tafsa på en kvinna på dansgolvet trots att hon sa ifrån flera gånger och då drogs jämförelsen med rumba och tango upp. Det blir ju löjligt. Vill båda dansa tango eller rumba så säger säkert inte den ena till många gånger att hon inte är intresserad. Om man inte förstår skillnaden så kan jag förstå att man är orolig att tala eller umgås med kvinnor nu. Då kanske man ska undvika att göra det tills man förstår skillnaden och känner sig lite tryggare. Vi andra som kan umgås fortsätter så mänskligheten dör nog inte ut.
Känner ni att ni inte kan tala med en kvinna eller dansa med en kvinna nu och är rädda att mänskligheten ska dö ut?
I den andra tråden så diskuterades ett fall där en man envisades med att tafsa på en kvinna på dansgolvet trots att hon sa ifrån flera gånger och då drogs jämförelsen med rumba och tango upp. Det blir ju löjligt. Vill båda dansa tango eller rumba så säger säkert inte den ena till många gånger att hon inte är intresserad. Om man inte förstår skillnaden så kan jag förstå att man är orolig att tala eller umgås med kvinnor nu. Då kanske man ska undvika att göra det tills man förstår skillnaden och känner sig lite tryggare. Vi andra som kan umgås fortsätter så mänskligheten dör nog inte ut.