Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Idag på Frankfurt flygplats gav jag en helt okänt ung attraktiv kvinna en komplimang om inte hade någonting med hennes utseende att göra. Hon var överraskad, log ett snyggt leende och önskade mig en fortsatt trevlig resa.
Förmodligen en nogo enligt vissa här men jag är säkert att vi båda upplevede ett ögonblick av uppskattning. Så kan det också vara.
 
L
S scim skrev:
Om hon hade skrivit det hade det ju varit illa, men nu var det ju bara du som skrev det.
Svar till ditt påstående om att jag hittar på kring Putin och lagen om våld i hemmet.
"State Duma speaker Vyacheslav Volodin has replied to criticism from the Council of Europe explaining that Russian lawmakers are motivated by the opinions of their voters and public opinion polls which have shown that the majority of the Russian public supports the idea of decriminalizing first time domestic violence if it had does not result in bodily harm."
länk
Då jag inte får skriva i andra tråden. Kan inte hitta den ursprungliga artikel jag läste dock.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Idag på Frankfurt flygplats..Så kan det också vara.
Ja så kan det också vara och så kommer det alltid att kunna vara. Men det har ingenting med MeToo att göra. En ömsesidig flört är något helt annat. Det verkar inte spela någon roll hur många gånger det förklaras.
MeToo handlar om brist på respekt i olika grad där (oftast) kvinnor känner sig förnedrade i olika grad av (oftast) män. Män som struntar i eller inte kan känna av ett avvisande. Män som medvetet och omedvetet begår övergrepp. För att dom kan (kunde).
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
L Lolight skrev:
.................
Då jag inte får skriva i andra tråden. Kan inte hitta den ursprungliga artikel jag läste dock.
Lolight hur går det? Känns som det är dags att ta en paus? Citattecken får du sätta på andras texter och sedan återge med rätt författare angiven. Du får inte hitta på egna texter och sen uppge att annan forummedlem skrivit galenskapen. Inte ok.
 
L Lolight skrev:
Svar till ditt påstående om att jag hittar på kring Putin och lagen om våld i hemmet.
Ok, så din källa är alltså att den ryske talmannen försvarar en rysk lag i rysk statsmedia :thinking:
 
  • Gilla
Höök och 1 till
  • Laddar…
L
S scim skrev:
Ok, så din källa är alltså att den ryske talmannen försvarar en rysk lag i rysk statsmedia :thinking:
Har du någon konspirationsteori om att rysk statsmedia ljuger eller? Hur är det med svensk statsmedia ljuger de? Och hur är det med av kapitalet kontrollerade media i landet. Vill man inte diskutera på ett seriöst sätt, så går det alltid klaga på budbäraren.
 
L
H Höök skrev:
Lolight hur går det? Känns som det är dags att ta en paus? Citattecken får du sätta på andras texter och sedan återge med rätt författare angiven. Du får inte hitta på egna texter och sen uppge att annan forummedlem skrivit galenskapen. Inte ok.
Jaja, du har en poäng. Jag försökte tolka vad du menade. Men jag ska dela upp det i ursprungscitat, och min tolkning efter, så slipper du gråta om det. Det viktiga här är ju formalian? Jag har haft flera frågor i tråden men inte fått några svar. Endast frågor om källor och formalia. Vi får se om det finns seriösa kvar.
 
L Lolight skrev:
Jaja, du har en poäng. Jag försökte tolka vad du menade. Men jag ska dela upp det i ursprungscitat, och min tolkning efter, så slipper du gråta om det. Det viktiga här är ju formalian? Jag har haft flera frågor i tråden men inte fått några svar. Endast frågor om källor och formalia. Vi får se om det finns seriösa kvar.
Tack, bra. Jag bryr mig normalt inte om formalia men du tog det för långt.
Ang dina obesvarade frågor så kan det bero på att dom svävat iväg för långt från trådens ämne, MeToo.
 
harry73
L Lolight skrev:
Har du någon konspirationsteori om att rysk statsmedia ljuger eller?
Så klart ljuger de. Inte alltid, bara när det passar regimet.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
L
harry73 harry73 skrev:
Så klart ljuger de. Inte alltid, bara när det passar regimet.
Vad är det de ska ljuga om här? Den nya lagen, som går att läsa. Eller den interna politiska debatten som finns i ryssland? Vad skulle Putin tjäna på att vara en skitstövel och stifta lagar som folket inte vill ha? Putin är en oerhört poppis man i ryssland, och är älskad av de ryska kvinnorna. Nej, artiklarna kring detta, är vinklade. Kanske inte alltid medvetet. Sätter man en person att skriva något, och denna redan innan tex hatar ryssland, då blir resultatet där efter.
Bara en sån sak som att du kallar det hela för regimet. Du menar den ryska staten? Jag brukar kallar vårt för Stefan Löfven regimen, för att visa hur löjligt det är.
Sedan, detta är inte ot, då man kan säga att det handlar om den ryska delen av MeToo, och lagar för kvinnor i ryssland.
 
L
S scim skrev:
Har du någon konspirationsteori om motsatsen?
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
Börja med att svara på mina andra två frågor. Dina svar tolkar jag som att du anser att RT ljuger och då på order av Putin, dvs en konspirationsteori.
 
L
Anna_H Anna_H skrev:
För det är ju ändå så att orsaken till att så många män inte förstår att ett nej är ett nej, eller säger att kvinnor alltid spelar svårflörtade och vill bli övertalade och liknande floskler kommer från när de som barn fick höra att det är genom hugg och slag och våld eller genom att oombedda pussa tjejerna eller tafsa på dem som pojkar visar sitt intresse för flickor. Många pojkar fick aldrig ett Nej som barn, istället fick flickorna hör "pojkarna är sådana, egentligen tycker han om dig, men vet inte hur han ska visa det".
Svårt att veta om det är rätt. Jag har hört kritiker säga att det du föreslår är att man ska göra om pojkar till flickor och få dem att både tänka, leka och agera som flickor. Dessa kritiker säger att det är två helt olika sätt som pojkar och flickor agerar när de är mindre. Och detta är något du aldrig kan träna bort. Det är bara så pojkar kommunicerar genom pickadoller och krig.
 
L Lolight skrev:
Svårt att veta om det är rätt. Jag har hört kritiker säga att det du föreslår är att man ska göra om pojkar till flickor och få dem att både tänka, leka och agera som flickor. Dessa kritiker säger att det är två helt olika sätt som pojkar och flickor agerar när de är mindre. Och detta är något du aldrig kan träna bort. Det är bara så pojkar kommunicerar genom pickadoller och krig.
Om män är vilda djur så förtjänar ni också att behandlas som det. Den rimliga slutsatsen av ovanstående är att män ska hållas i bojor eftersom ni inte kan lära er hur man uppför sig, utan rent genetiskt är tvingade att vara våldsamma.

Tur att det inte gäller alla män.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.