1 356 794 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Beklagar förlusten av en familjemedlem.galento skrev:
Igår har varit en sorgens dag här , vår lilla Fia-Maja fick somna in. Hon fick väldeliga
krampanfall igår morse 😢 så det blev akut till veterinären. Filmade ett av anfallen så
veterinären fick se och det bedömdes som att det var bäst att hon fick somna in 😰
Vi var båda helt dränerade på energi efter detta igår och saknaden kommer nog vara
väldigt stor länge framöver.
Jag skruvade ihop en enkel "träkista" till henne , vill inte att hon ska ligga i nån papplåda.
I den fick hon ligga insvept en av sina favoritfiltar och köpte även vita rosor som hon fick
ha mellan framtassarna den sista vilan.
Vi begravde henne i trädgården , på samma ställe hon kom till oss som kattunge första
gången 2010.Precis bredvid dillpionen. Vi vet än idag inte varifrån hon kom.
Men nu orkar jag inte skriva nåt mer .............
Små kistor har jag också snickrat sen förlusten av mitt första "egna" djur, marsvinet Wilhelmina.
Tack , det känns ju bra att hon fick ett lugnt slut på livet. Hon fick somna in lugnt och stilla hos veterinären. Finns ju också mycket video och foton att se när vi fått lite distans till det hela.Maria T skrev:
Det känns ju också bra att kunna läsa er andras upplevelser med era katter , både fina och sorgliga saker. Så det är bra att såna här forum finns 🌹❤️
Jag beklagar sorgen. Ett ganska litet djur kan lämna ett väldigt stort hål efter sig 💔galento skrev:
Igår har varit en sorgens dag här , vår lilla Fia-Maja fick somna in. Hon fick väldeliga
krampanfall igår morse 😢 så det blev akut till veterinären. Filmade ett av anfallen så
veterinären fick se och det bedömdes som att det var bäst att hon fick somna in 😰
Vi var båda helt dränerade på energi efter detta igår och saknaden kommer nog vara
väldigt stor länge framöver.
Jag skruvade ihop en enkel "träkista" till henne , vill inte att hon ska ligga i nån papplåda.
I den fick hon ligga insvept en av sina favoritfiltar och köpte även vita rosor som hon fick
ha mellan framtassarna den sista vilan.
Vi begravde henne i trädgården , på samma ställe hon kom till oss som kattunge första
gången 2010.Precis bredvid dillpionen. Vi vet än idag inte varifrån hon kom.
Men nu orkar jag inte skriva nåt mer .............
Syskondagen igår.
Så här kommer några bilder från senaste dagarna. 🐱❤️😸
Maui gillar som sagt att vara ute på altanen.
Han blir piggare för varje dag, igår kom han inflygandes in i badrummet. Hoppandet blir bättre och bättre. ❤️
Så här kommer några bilder från senaste dagarna. 🐱❤️😸
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Maui gillar som sagt att vara ute på altanen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Han blir piggare för varje dag, igår kom han inflygandes in i badrummet. Hoppandet blir bättre och bättre. ❤️
Bara Såå härligt att se hur de utstrålar värme och trygghet med varandra. Man vill bara vara med själv😻FredrikR skrev:
Maui var ute för andra gången idag i solen.
Spännande och massor med nya intryck, hoppade och flöge runt mellan hyllor och gräs. Gräs ja, det är andra gången i livet han känner gräs mot tassarna.
Nu ligger båda här bredvid mig på soffan och vilar. 😻
Logga in
Skapa konto
Spännande och massor med nya intryck, hoppade och flöge runt mellan hyllor och gräs. Gräs ja, det är andra gången i livet han känner gräs mot tassarna.
Nu ligger båda här bredvid mig på soffan och vilar. 😻
Logga in
Skapa konto
De är ju för underbara att se tillsammans!😻😸😍FredrikR skrev:
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 471 inlägg
Kakelugnen566